Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Gagarin na teście obciążeniowym nowego wiaduktu we Wrocławiu [WIDEO]

Gagarin na teście obciążeniowym nowego wiaduktu we Wrocławiu [WIDEO]

Adrian Izydorek
fot. Wroclaw.pl / Janusz Krzeszowski

Ponad sto ton waży lokomotywa ST44, która wjechała na tymczasowy wiadukt nad ul. Długą. Trwają tam próby obciążeniowe. Zastępcza przeprawa dla pociągów jest potrzebna, aby rozpocząć przebudowę i poszerzenie istniejącego wiaduktu.

Budowa trasy tramwajowej przez ul. Długą na Popowice wchodzi w kolejny etap. Niedawno na plac budowy przyjechały potężne elementy, z których powstał tymczasowy wiadukt dla pociągów nad ul. Długą. Dzisiaj ta przeprawa przechodziła najważniejszy sprawdzian.

 

 

Zanim ruch pociągów pojedzie po wiadukcie tymczasowym musieliśmy sprawdzić jego parametry. Dlatego dzisiaj odbywają się próby obciążeniowe z użyciem ważącej 116 ton lokomotywy. Kiedy się zakończą po nowej konstrukcji zostanie puszczony regularny ruch pociągów, natomiast wykonawca będzie mógł rozpocząć przebudowę istniejącego wiaduktu – mówi Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Wiadukt nad ulicą Długą z jednej i drugiej strony zostanie poszerzony i docelowo będzie ponad dwa razy dłuższy od obecnego. Przejadą pod nim swobodnie tramwaje dzięki obniżeniu o około 1,5 metra poziomu jezdni. PKP PLK ma w planach wybudowanie w jego okolicy przystanku kolejowego Wrocław Szczepin dzięki czemu przy skrzyżowaniu Długiej i Poznańskiej powstanie węzeł przesiadkowy. Pasażerowie zejdą z peronu wprost na przystanek komunikacji miejskiej. Pod wiaduktem wybudowany zostanie nowy kanał ogólnospławny odprowadzający wody opadowe, jak i ścieki.

Blisko 4 km nowego torowiska

Nowa trasa tramwajowa licząca blisko 4 kilometry ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul. Dmowskiego. Dalej zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM. Potem pod wspominanym wiaduktem i dalej ul. Długą i Starogroblową na Popowice.

Budowa pierwszego etapu trasy tramwajowej na Popowice rozpoczęła się 25 maja. Wykonawcą tego etapu prac jest Budimex Budownictwo. Jeszcze w tym roku miasto ogłosi przetarg na realizacje kolejnego odcinka, czyli fragmentu od ul. Jagiełły do Milenijnej. Według planów gotową trasą na Popowice pojedziemy w 2023 roku.

Inwestycja w liczbach:
  • 3,8 km nowego torowiska
  • 5,4 km nowych i przebudowanych dróg
  • 17 przebudowanych skrzyżowań
  • 5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
  • 31 przystanków (w tym 21 nowych)
  • 120 mln zł koszt prac w I etapie

Źródło: www.wroclaw.pl

 

Podobne artykuły