Prawo i przetargi Tabor

EverRail z najkorzystniejszą ofertą na utrzymanie lokomotyw serii 754 – “Nurków”

EverRail z najkorzystniejszą ofertą na utrzymanie lokomotyw serii 754 – “Nurków” Fot. Wiki Commons

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na utrzymanie spalinowych lokomotyw serii 754 w Białymstoku, które polski przewoźnik dzierżawi od Kolei Czeskich.

EverRail złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu ogłoszonym przez PKP Intercity.Przedmiotem zamówienia było utrzymanie lokomotyw serii 754, potocznie zwanych “Nurkami” w następującym zakresie czynności:

  • Obsługa techniczna na 1 oraz 2 poziomie utrzymania;
  • Przegląd sezonowy;
  • Przeprowadzanie bieżących napraw;
  • Wynajem pomieszczenia magazynowego.

Zamawiający dopuszcza możliwość dojazdu lokomotywy do punktu obsługi technicznej na odległość do 30 kilometrów od Białegostoku. W takim przypadku koszty związane z dojazdem do miejsca wykonania czynności utrzymaniowej z lokalizacji postoju lokomotywy ponosi EverRail.

Na wykonane usługi, EverRail udzieli gwarancji: Dla napraw P1, przeglądu sezonowego oraz napraw bieżących  – 168 godzin pracy lokomotywy lub 2000 km przebiegu. Dla P2 – 336 godzin pracy lokomotywy lub 4000 km. Dodatkowo PKP Intercity wymaga, aby czas obsługi technicznej lokomotywy wynosił maksymalnie 24 godziny – przy przeglądzie P1 oraz 72 godziny – przegląd P2.

Przypomnijmy, że niewielka liczba lokomotyw serii 754 jest wciąż wypożyczana przez PKP Intercity od Kolei Czeskich. Nurki spotkamy na niezelektryfikowanych trasach, głównie prowadzące pociągi kategorii TLK.