Oferta PKP Energetyki okazała się najkorzystniejsza w przetargu na elektryfikację linii nr 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec (granica z Niemcami).
To prawie 30 – kilometrowy fragment tej trasy, na który zarezerwowano ponad 86 mln zł brutto. PKP Energetyka złożyła najtańszą ofertę – 40,7 mln zł netto. Dodatkowo spółka zadeklarowała, że wykona to zadanie w 14 miesięcy i udzieli PKP Polskim Liniom Kolejowym sześcioletniej gwarancji.
Co prawda lepsze warunki w zakresie technicznym (np. czas zamknięć torowych) oferowało konsorcjum hiszpańskiej spółki Electren i polskiej Trakcji System, ale ta oferta została odrzucona przez zamawiającego. Gorzej zostały ocenione oferty Trakcji PRKiI i Torpolu.
Ta inwestycje jest o tyle ważna, że usprawni ruch kolejowy, zwłaszcza międzynarodowy. Nie będzie trzeba bowiem na tę trasę wysyłać składów spalinowych, co ma też znaczenie ekologiczne. Wszystkie prace, łącznie z przygotowawczymi, mają się zakończyć w 2019 roku.