NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie Ekspansja RegioJet w Polsce. Jakie plany ma czeski przewoźnik?

Ekspansja RegioJet w Polsce. Jakie plany ma czeski przewoźnik?

Adrian Izydorek
Fot. RegioJet

Nie tak dawno pisaliśmy na łamach naszego portalu o wniosku złożonym do UTK przez czeskiego, prywatnego przewoźnika – RegioJet, o otwarty dostęp w relacji Kraków  – Warszawa. Na tym nie kończy się ekspansja w Polsce, poznaliśmy kolejne plany przewoźnika.

Kilka dni temu informowaliśmy o wniosku RegioJet do UTK, w celu umożliwienia realizowania przewozów pasażerskich na trasie Warszawa – Kraków. Według planów przewoźnika, pierwszy pociąg na tej trasie miałby odjechać już w grudniu 2020 roku. Tutaj pojawiają się pewne spekulacje, czy aby na pewno wniosek zostanie rozpatrzony do tego czasu. Trzeba pamiętać, że procedury te trwają wyjątkowo długo – niejednokrotnie dłużej niż rok. Przykładem jest LEO Express, który 15 lipca doczekał się decyzji UTK, po 15 miesiącach od daty złożenia wniosku.

RegioJet nie zwalnia tempa

Czeski, prywatny przewoźnik w ostatnich miesiącach – wydawałoby się trudnych dla przewozów pasażerskich – planuje kolejne połączenia. Na Nakolei.pl informowaliśmy m.in. o nowej ofercie RegioJet na trasie Praga – Wiedeń – Bratysława – Rijeka, która okazała się ogromnym sukcesem – w miesiąc sprzedanych zostało ponad 50 tysięcy biletów.

Teraz RegioJet szykuje się na uruchomienie połączenia do granicy polsko-ukraińskiej oraz z Pragi i Wiednia do Warszawy. W zamiarach przewoźnika jest wprawienie w ruch nocnego pociągu, który miałby kursować z Wiednia, przez Bratysławę, aż do Przemyśla – skład ten miałby być skomunikowany z Kolejami Ukraińskimi, które umożliwiłyby dojazd do Lwowa i Kijowa.

Trasa do Przemyśla ma być kolejnym elementem ekspansji RegioJet w Europie Środkowej. Według planów, Bogumin ma stać się ważnym punktem logistycznym przewoźnika. To tam pociągi z Pragi i Wiednia będzie rozdzielone na dwie części – jedna pojedzie do Warszawy, a druga do Przemyśla.

Właściciel RegioJet, Radim Jančura widzi duży potencjał w połączeniu z przygranicznym Przemyślem, trasa ta pozwoli otworzyć się na ukraiński rynek.

Przed koronawirusem, do Lwowa kursowało dziennie do dwudziestu autobusów RegioJet – poinformował  Właściciel RegioJet, dla portalu zdopravy.cz.

Podsumowując, przewoźnik na najbliższe miesiące ma w planach uruchomić następujące połączenia:

  • Warszawa – Kraków;
  • pociąg nocny Praga – Warszawa;
  • pociąg nocny Wiedeń – Bratysława – Przemyśl.

Czas pokaże, które plany uda się zrealizować, ale jedno jest pewne – zdecydowanie byłyby one przełomowe.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności