Urząd Transportu Kolejowego organizuje już jutro Dzień Pasażera na dworcu Warszawa Centralna. Na pytania podróżnych odpowiedzą nie tylko eksperci UTK.
UTK informuje, że spotkanie z ekspertami urzędu i Rzecznika Praw Pasażera Kolei potrwa od godz. 13:00 do 16:00. Towarzyszyć im będą specjaliści z Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Rzecznika Praw Pasażerów, którzy udzielą porad dotyczących uprawnień pasażerów w transporcie lotniczym oraz omówią najnowsze przepisy unijne. Na miejscu dostępni będą także przedstawiciele Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Na stoisku UTK każdy chętny zasięgnie bezpłatnych porad na temat podróży koleją czy zasad składania skarg i reklamacji. Będzie to również szansa, by podzielić się swoimi opiniami o usługach, które są świadczone na dworcach i w pociągach. Ponadto przez godzinę (13:00 – 14:00) niesłyszącym pasażerom pomoże w kontakcie z ekspertami tłumacz języka migowego.
UTK przypomina, że do urzędu może zgłosić się każdy pasażer, jeśli sposób rozpatrzenia jego skargi przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący. W 2024 r. do UTK wpłynęło 2180 zapytań, skarg i wniosków pasażerskich. Jest to najwyższa liczba zarejestrowanych spraw rocznie w historii urzędu. W stosunku do roku 2023 był to wzrost o ponad 20%. Ta sytuacja wiąże się z coraz większym zainteresowaniem transportem kolejowym oraz rekordami przewozowymi, które przewoźnicy pasażerscy odnotowali w 2024 r.
Dzień Pasażera odbędzie się w tym roku także w innych miastach: Krakowie, Wrocławiu, Lublinie, Poznaniu i Gdańsku. Bliższe informacje UTK zamieści na swoje stronie internetowej www.utk.gov.pl.