Już wkrótce zakończy się drążenie ostatniego fragmentu tunelu metra na linii M2 na Bemowie.
Na Bemowie ekipy budowalne pracują na ostatnim odcinku metra linii M2 po stronie zachodniej. Dwie tarcze TBM („Anna” i „Krystyna”) muszą pokonać jeszcze około 500 metrów terenu. Po to, aby dowiercić się do miejsca, gdzie w przyszłości powstanie stacji techniczno-postojowa na Karolinie.
Jednocześnie trwają prace budowlane na innych odcinkach. Metro Warszawskie informuje, że układane są tory właśnie na przyszłej stacji techniczno-postojowej, a trwają także prace wykończeniowe w kolejnych obiektach tego odcinka. I postępuje budowa różnego rodzaju instalacji, systemów, w tym dwóch wentylatorni.
Na Bemowie powstają trzy stacje drugiej linii metra. Pierwsza to stacja C3 „Lazurowa”, którą robotnicy i inżynierowie budują w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej. Na stację C2 „Chrzanów” pasażerowie będą wchodzili przejściami zlokalizowanymi przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej. Natomiast stacja C1 „Karolin” (wraz z torami odstawczymi) rośnie pod ziemią w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej. A za C1 powstaje wspomniana wcześniej stacja techniczno-postojowa „Karolin”.
Trzeci etap budowy odcinka zachodniego metra będzie kosztować nieco ponad 3 mld zł. Warszawa otrzymała unijne dofinansowanie na to zadanie w wysokości 1,25 mld zł.