Strona główna » Wiadomości » Prawo i przetargi » Dwie oferty na modernizację wagonów 112A do standardu COMBO

Dwie oferty na modernizację wagonów 112A do standardu COMBO

Redakcja
Fot. PKP Intercity

PKP Intercity otrzymały dwie oferty w przetargu na modernizację 50 wagonów typu 112A do standardu wagonów COMBO.

Złożyli je:

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o. z ceną brutto 491 385 000,00 zł;

Konsorcjum PESA Mińsk Mazowiecki S.A. i PESA Bydgoszcz S.A. z ceną brutto 503 377 500,00 zł.

Obie oferty przekraczają kosztorys zamawiającego, który na ten cel chce przeznaczyć kwotę brutto 375 273 000,00 zł.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacją 50 wagonów typu 112A do podwyższonego standardu wagonów COMBO. Odbiór wszystkich pojazdów nastąpić ma nie później niż w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Ponadto wykonawca będzie musiał przeprowadzić, w późniejszym terminie, przeglądy techniczne wagonów na trzecim poziomie utrzymania.

Po zrealizowaniu kontraktu wagony będą w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnościami, rodziców podróżujących z dziećmi czy rowerzystów. Przypomnijmy, że w swojej flocie przewoźnik posiada już 60 podobnych pojazdów.

Wagony typu COMBO to wielofunkcyjne wagony o podwyższonym standardzie, które będą charakteryzowały się wydzielonymi przestrzeniami rodzinnymi oraz dla osób z niepełnosprawnościami. W tej ostatniej znajdzie się specjalny przedział dla dwóch osób z tej grupy pasażerów oraz dwóch opiekunów. Przedział będzie posiadał cztery pełnowymiarowe fotele, w tym dwa umożliwiające po złożeniu siedziska umieszczenie wózków inwalidzkich. Miejsca te będą posiadały trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, przyciski SOS, panel indywidualnego sterowania oświetleniem i temperaturą, indywidualne stoliki oraz dużą śmietniczkę. Rampa pozwoli osobom poruszającym się na wózku bezpiecznie wjechać do wagonu. Pojazdy będą posiadać automatyczne drzwi przedziałowe, nie posiadające progu, ułatwiające poruszanie się. Wszystkie piktogramy zostaną przetłumaczone w alfabecie Braille’a. Wagony będą wyposażone również w kontrastowe drzwi wejściowe i przejściowe, klamki, poręcze i przyciski, umieszczone na wysokości odpowiedniej dla osób poruszających się na wózkach. Toaleta zostanie przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach.

Wielofunkcyjne wagony COMBO zostaną także przystosowane do potrzeb rodzin z małymi dziećmi. Pojazdy będą posiadały dwa wydzielone przedziały dla opiekunów z dzieckiem, przyjazne dla najmłodszych – ściany i wykładzinę podłogową ozdobi grafika atrakcyjna dla dzieci. Siedziska foteli połączą się ze sobą, dzięki czemu utworzą jedną płaszczyznę, która może być użyteczna np. podczas drzemki malucha. Po podniesieniu siedziska foteli podłoga przedziału może zamienić się w plac zabaw. W przedziałach znajdą się gniazdka elektryczne i gniazdka USB, a toaleta wyposażona zostanie w przewijak dla dzieci.

W pojeździe znajdzie się też część bezprzedziałowa. W jednym z przedsionków znajdować się będą miejsca przystosowane do przewozu rowerów i przestrzeń, w której staną maszyny vendingowe. Komfortową podróż po Polsce zapewni klimatyzacja, bezprzewodowy dostęp do Internetu, drzwi odskokowo – przesuwne oraz system informacji pasażerskiej. Zmodernizowane pojazdy będą jeździć w składach pociągów z prędkością do 160 km/h.

Podobne artykuły