NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie Dwie firmy chcą modernizować „Edyty”

Dwie firmy chcą modernizować „Edyty”

Redakcja

Pesa i „Cegielski” będą się starać o zdobycie kontraktu z PKP Intercity na modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74.

 

Przewoźnik będzie prowadził postępowanie w formule dialogu konkurencyjnego z dwoma podmiotami. Pierwszy to konsorcjum Pesa Bydgoszcz i jej spółka zależna – Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, a drugi: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Prawdopodobnie swoje oferty te podmioty przedstawią w drugim kwartale tego roku, a być może latem będzie wybrany wykonawca. I choć producentem „Edyt” jest Pesa, to nie oznacza to jednak, że jest faworytem postępowania.

W ramach modernizacji ma zostać dokonana wymiana elementów zespołu napędowego, przebudowane będzie też wnętrze (fotele, montaż wi-fi, gniazdek elektrycznych, nowego oświetlenia).

PKP Intercity posiada 14 czteroczłonowych pociągów ED74, ale tylko trzy wożą pasażerów. Przewoźnik chciałby, aby w ciągu czterech lat wszystkie „Edyty” zaczęły jeździć na dalekobieżnych trasach, a ich bazą ma być Wrocław. PKP IC zakłada, że ED74 będą jeździć na trasach Wrocław – Lublin (przez Częstochowę, Tomaszów Mazowiecki, Radom i Dęblin) oraz Wrocław – Kielce (przez Lubliniec i Częstochowę), Kraków – Lublin (przez Kielce, Radom i Dęblin).

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności