Siemens Mobility i Bombardier Transportation wydali 4 kwietnia w Monachium wspólne oświadczenie dotyczące jakości spawów na pudle pojazdu ICE4.
Bombardier Transportation, podwykonawca projektu ICE 4, określił w ramach zarządzania jakością, że indywidualne spoiny w wagonach ICE 4 nie były wykonywane zgodnie z zaleceniami.
To odchylenie nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa. Wszystkie obecnie produkowane nadwozia wagonów spełniają uzgodnione normy jakości. Siemens Mobility i Bombardier Transportation informowały Niemiecki Federalny Urząd Kolejowy (EBA)- czytamy w oświadczeniu.
Deutsche Bahn (DB) poprosiła producentów o naprawę wszystkich pojazdów objętych gwarancją. Szczegóły tego procesu są obecnie opracowywane. Bombardier Transportation utrzymuje bliskie kontakty z Siemens Mobility, DB i EBA i współpracuje z nimi w celu znalezienia rozwiązania.
Obecnie nie ma przesłanek wskazujących na to, że kwestia spawania ma istotny wpływ na pociągi w eksploatacji. Na razie DB nie będzie przyjmować żadnych dalszych pociągów ICE 4 od producenta dopóki nie zostanie osiągnięte ostateczne porozumienie w sprawie koncepcji naprawy- czytamy.
Siemens Mobility jest generalnym wykonawcą pociągów ICE 4. Bombardier Transportation dostarcza około 30 procent całego systemu, w tym dostawę wszystkich wagonów i wszystkich obsługiwanych wewnętrznie wózków, jak również kompletne prace wykończeniowe dla trzech typów wagonów, w tym pojazdów końcowych.