Strona główna » Wiadomości » Tabor » Dla PKP Intercity będą jeździć belgijskie lokomotywy? Przewoźnik otrzymał ofertę na dzierżawę elektrowozów!

Dla PKP Intercity będą jeździć belgijskie lokomotywy? Przewoźnik otrzymał ofertę na dzierżawę elektrowozów!

Redakcja

PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę 10 lokomotyw. Wpłynęła jedna oferta, od firmy która w wakacje do Polski sprowadziła kupione w Belgii lokomotywy.

W listopadzie br. PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę 10 lokomotyw wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Takie postępowanie nie było by niczym dziwnym, gdyby to chodziło o lokomotywy spalinowe, które od lat były dzierżawione od Kolei Czeskich (seria 754). Tym jednak razem PKP Intercity ogłosiło postępowanie na dzierżawę 10 elektrowozów, całe zamówienie zostało podzielone na 5 części:

  • Część 1 – dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania;
  • Część 2 – dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania;
  • Część 3 – dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania;
  • Część 4 – dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania;
  • Część 5 – dzierżawa 2 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania.

Wpłynęła jedna oferta dla wszystkich części. Złożyła ją firma Seville Rail Rent, która od lat zajmuje się dzierżawą wagonów kolejowych, a w wakacje firma sprowadziła kupionych od Kolei Belgijskich lokomotywy HLE21, które są w większości młodsze od naszych EU/EP07 (produkowane w latach 1984-1987) i szybsze, bo mogą rozpędzić się do 160 km/h.  Seville Rail Rent sprowadziło co najmniej 12 takich jednostek (o numerach: 2115, 2122, 2123, 2131, 2139, 2142, 2146, 2147, 2149, 2152, 2154 i 2158) Belgijskie SNCB pozbywać się pojazdów zaczęło w 2014 roku, wraz z rozpoczęciem dostaw nowych lokomotyw Siemensa.

Prawdopodobnie lokomotywy przeszły już polonizację, bądź są już na jej końcowym etapie. Kupione przez Seville Rail Rent pojazdy miały być sprawne technicznie, do niedawna prowadzące ruch pociągów w Belgii – nie są to jednostki, które od lat stoją odstawione w Polsce, które trafiły na bocznicę Depolu. PKP Intercity chce pojazdy wydzierżawić na okres 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Seville Rail Tent dla każdej z pięciu części złożył taką samą ofertę: brutto 4 413 241,35 zł brutto. Szacunki zamawiającego wyglądają w następujący sposób:

  • dla części 1: PKP Intercity chciało przeznaczyć kwotę 5 455 872,23 zł brutto
  • dla części 2: 5 455 872,23 zł brutto
  • części 3: 5 455 872,23 zł brutto
  • części 4: 3 438 728,12 zł brutto
  • części 5: 3 438 728,12 zł brutto.

Biorąc pod uwagę całość zamówienia, Seville Rail Rent chciałoby otrzymać za 5 zadań 22 066 206,75 zł brutto, natomiast przewoźnik chciałby przeznaczyć kwotę 23 245 072,93 zł brutto.

 

Podobne artykuły