Kolej na świecie Tabor Wiadomości

DB pokazały jak będą wyglądać nowe składy ECx, które pojadą do Amsterdamu

DB pokazały jak będą wyglądać nowe składy ECx, które pojadą do Amsterdamu Fot. DB

DB ogłosiły w zeszłym miesiącu, że wybrały ofertę producenta w ramowym przetargu na dostawę do 100 pociągów, którym nadano roboczy tytuł “ECx”, z początkowym zamówieniem na 23 pociągi o wartości 550 mln euro- przypomina Info Rail.

Lokomotywy i wagony, które dostarczy Talgo zostaną wprowadzone do ruchu od grudnia 2023 r.

Początkowo pojadą co dwie godziny na trasie Amsterdam – Berlin, gdzie zmniejszą czas podróży o około 30 minut do 5 godzin 50 minut, eliminując zmiany lokomotywy na granicy holendersko-niemieckiej. Od lata 2024 r. pociągi, z prędkością 230 km/h, będą również kursować na trasach krajowych, w tym: Westerland – Kolonia, Westerland – Frankfurt – Karlsruhe, Westerland – Berlin i Oberstdorf – Kolonia-czytamy na portalu.

Każdy zestaw o długości 255 m składać się ma z jednej wielosystemowej lokomotywy elektrycznej i 17 wagonów, które mogą pomieścić łącznie 570 pasażerów, w tym 485 w drugiej klasie i 85 w pierwszej.

DB twierdzi, że pociągi będą też kursować z lokomotywami spalinowymi na trasach niezelektryfikowanych. Pociągi będą wyposażone w bezstopniowe wejście, z wysokością podłogi wejściowej 760 mm, trzema miejscami dla wózków inwalidzkich, stołami o regulowanej wysokości, dotykowym systemem prowadzenia osób niewidzących z oznakowaniem brajlowskim, stojakami dla ośmiu rowerów i schowkami na sprzęt sportowy. Pojawi się również inteligentne oświetlenie wnętrza, Wi-Fi dla pasażerów i rozrywka na pokładzie, plac zabaw dla dzieci, wagon restauracyjny Bordbistro i system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym- pisze Info Rail.

pc/Info Rail