Kolej na świecie Przewozy pasażerskie Tabor

DB Regio zamówiło 18 EZT od Siemens Mobility

DB Regio zamówiło 18 EZT od Siemens Mobility Mat. Siemens Mobility

DB Regio złożyło zamówienie na 18 trójczłonowych składów Mireo od Siemens Mobility. Pociągi będą kursować na łużyckich liniach sieci regionalnej w Brandenburgii oraz Saksonii. Pierwsze pociągi wyjadą na tory w drugiej połowie 2022 r.

Nowe trójczłonowe składy Mireo posiadają 180 miejsc siedzących i szereg udogodnień dla pasażerów w tym m.in. sieć WLAN, stacje ładowania dla e-rowerów, indukcyjne ładowarki zabudowane w stolikach, gniazdka USB oraz najwyższej jakości przedziały klasy pierwszej.

Dzięki nowym pociągom Mireo, nasz tabor jest bardziej nowoczesny i charakteryzuje się wyższą jakością, co było celem procedury przetargowej w roku 2019. Co więcej, powiększymy naszą sieć i zreorganizujemy usługi z południowej Brandenburgii do Saksonii. Dzięki takim zmianom w naszym transporcie, wspieramy strukturalne zmiany w regionie Łużyc – powiedział Rainer Genilke, Sekretarz Stanu z Ministerstwa Infrastruktury i Planowania w Brandenburgii

Jesteśmy zachwyceni, że udało się nam zdobyć kontrakt na nowe pociągi dla sieci łużyckiej. Dzięki temu zamówieniu, liczba pociągów Mireo wzrośnie do niemal 180 składów. Mireo jest oparty na inteligentnej i sprawdzonej platformie, która łączy wydajność i niezawodność przez cały cykl życia pojazdu oraz zwiększony komfort pasażerów dzięki nowinkom technicznym i udogodnieniom takim jak indukcyjne ładowanie, sieć WLAN oraz komfortowe siedzenia – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Nowe pociągi Mireo będą pokonywały blisko 4,3 miliona kilometrów tras rocznie między takimi niemieckimi miastami jak Frankfurt nad Odrą, Cottbus, Lipsk, Finsterwalde, Falkenberg, Ruhland, Elsterwerda, czy Senftenberg.

Odbiór pociągów został zaplanowany między październikiem 2021 roku a listopadem 2022 roku. Pierwsze pociągi wejdą do służby w drugiej połowie 2022 roku.