Strona główna » Wiadomości » Tabor » Cztery wagony Combo na testach na LK nr 3. Wkrótce zaczną wozić pasażerów

Cztery wagony Combo na testach na LK nr 3. Wkrótce zaczną wozić pasażerów

Redakcja
Fot. Aleksander Kędzierski

Cztery wagony Combo, zmodernizowane przez PESĘ przechodzą testy na linii kolejowej nr 3. Wkrótce zaczną wozić pasażerów.

Łącznie bydgoska firma zmodernizuje do tego standardu 60 wagonów. Umowę z PESĄ PKP Intercity podpisały pod koniec kwietnia 2018 roku. Prace modernizacyjne są wykonane przy wykorzystaniu środków unijnych. Wartość zamówienia to 207,6 mln zł brutto (40 wagonów), z prawem opcji zaś to 311,4 mln zł brutto (40+20 wagonów).

Wagony COMBO mają oferować podwyższony standard z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym i bezprzedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla rodziców z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z maszyną vendingową. W wagonach będzie się znajdował również przedział dla obsługi. Wagony COMBO mają być przyjazne pasażerom oraz drużynie konduktorskiej. Będzie klimatyzacja, bezpłatne wi-fi, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, rolety w oknach, dynamiczny system informacji pasażerskiej.

Wagony posiadać będą także automatyczne drzwi przedziałowe i bezprogowe podłogi ułatwiające poruszanie się. Stosowane w nich będą oznaczenia Braille’a. Pojazdy będą posiadać również kontrastowe drzwi wejściowe, klamki, poręcze i przyciski, umieszczone na wysokości odpowiedniej dla osób poruszających się na wózkach.

Wagony Combo powstają w oparciu o konstrukcje wagonów 111A, które są przebudowywane do standardu 111A-30. W ramach zamówienia PESA wykonuje naprawę okresową na poziomie 5 wraz z modernizacją oraz przegląd na poziomie 3.

Co ważne dla pasażerów wagony mają mieć zainstalowane nowe wózki, aby mogły poruszać się z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 160 km/h. W ocenie przewoźnika będą absolutną nowością na rynku.

Wartość wszystkich podpisanych kontraktów między PKP Intercity, a Konsorcjum PESA Bydgoszcz – ZNTK Mińsk Mazowiecki w ramach programu inwestycyjnego przewoźnika wynosi 2,017 mld zł brutto.

Fot. Aleksander Kędzierski

 

Podobne artykuły