Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Cztery oferty na studium dla linii 54 i 56, znacznie ponad budżetem

Cztery oferty na studium dla linii 54 i 56, znacznie ponad budżetem

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A. (ilustracyjne)

Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty w przetargu dot. opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla budowy nowych linii kolejowych: nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski  Bełżec. Wszystkie oferty przekroczyły kosztorys.

Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty w kolejnym przetargu. Tym razem zamówienie dotyczyło opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla Zadania „Budowa linii kolejowych: nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec”. Złożone zostały cztery propozycje, ale nie są one korzystne dla zamawiającego. Wszystkie znacznie przekraczają kosztorys. W dniu otwarcia ofert poinformował on, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 6 503 880,00 zł netto, tj. 7 999 772,40 zł brutto.

Oferty złożyli:

  1. Konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo sp. z o.o., IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U., Multiconsult Polska sp. z o.o., Transprojekt Gdański sp. z o.o. oraz Arcadis sp. z o.o. z ceną 34 378 500,00 PLN brutto,
  2. Konsorcjum Egis Poland Sp. z o.o., Egis Rail S.A. oraz Jaf-Geotechnika Sp. z o.o. z ceną 23 955 359,46 PLN brutto,
  3. Konsorcjum VOESSING POLSKA Sp. z o.o. oraz Infra Centrum Doradztwa Sp. z o.o. z ceną 29 507 700,00 PLN brutto,
  4. TPF Sp. z o.o. z ceną 47 945 400,00 PLN brutto.

Jak wynika z powyższego zestawienia najtańsza oferta przekracza kosztorys ponad trzykrotnie. Teraz wszystkie zostaną ocenione według kryteriów: cena – 70% i doświadczenie personelu – 30%.

Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Przypomnijmy, że zadanie zakłada budowę nowych linii kolejowych: nr 54 od punktu włączenia w linię nr 7 między p.o. Biskupice i Trawniki do linii kolejowej nr 69 w okolicach nowej stacji Krasnystaw Miasto oraz nr 56 od punktu włączenia w linię kolejową nr 69 w okolicy nowej stacji Wólka Orłowska do stacji Bełżec na linii kolejowej nr 69, będącą nowym połączeniem kolejowym łączącym m.in. miasta Zamość i Tomaszów Lubelski.

Projekt zakłada połączenie z infrastrukturą kolejową innych zarządców:

  • z linią kolejową nr 7 na odcinku pomiędzy p.o. Biskupice i stacją Trawniki,
  • z linią kolejową nr 69 w rejonie p.o. Krasnystaw Miasto oraz w rejonie p.o. Wólka Orłowska,
  • z linią kolejową nr 65 w rejonie miasta Zamość,
  • z linią kolejową nr 72 w rejonie miasta Zamość,
  • z linią kolejową nr 69 w stacji Bełżec.

Jak podaje CPK linie nr 54 i 56 (Trawniki – Zamość – Bełżec) umożliwią stworzenie całkowicie nowej oferty szybkich i komfortowych przewozów pasażerskich z Bełżca, Tomaszowa Lubelskiego oraz miejscowości położonych w ich sąsiedztwie do Lublina i Warszawy.

Projekt podzielony jest na 4 etapy. W ramach projektu wykonawca realizuje prace przewidziane dla etapów I, II, III w zakresie opisanym powyżej uwzględniając rezultaty opracowania analitycznego linii kolejowej nr 69 na odcinku Krasnystaw Miasto – Wólka Orłowska, gdzie będzie wykorzystywana infrastruktura PKP PLK S.A. Etap IV Studium zakresem obejmuje linię kolejową nr 54 Trawniki – Krasnystaw Miasto i linię kolejową nr 56 Wólka Orłowska – Zamość.

W ramach analiz ruchowo-eksploatacyjnych trzeba będzie również zidentyfikować potrzeby inwestycyjne dla przyległej infrastruktury PKP PLK, których realizacja będzie niezbędna dla uzyskania celów projektu.

Na realizację zadania będzie 584 dni.

 

Podobne artykuły