Zbliża się moment przejęcia przez PKP Polskie Linie Kolejowe 100% udziałów w spółce Cargotor. PLK odkupią Cargotor od PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.
Polskie Linie Kolejowe informują, że zakończyły badania terenowe w Małaszewiczach. Wcześniej PLK uzgodniły z PKP CARGO rodzaj dokumentacji, na podstawie której będzie można przejąć nieruchomość na granicy z Białorusią.
Równolegle trwają rozmowy PLK z PKP S.A. w sprawie podziału gruntu, na którym działa obecnie Cargotor. Prace związane z przejęciem Cargotoru toczą się na podstawie harmonogramu ustalonego przez PLK oraz PKP CARGO.
W czerwcu ubiegłego roku obie spółki zawarły nowy list intencyjny, następnie aneksowany, z terminem realizacji transakcji do końca lipca 2025 roku. Poprzedni list wygasł w grudniu 2023 roku. Na przełomie 2024 i 2025 roku, obie spółki zaktualizowały badania due diligence oraz wycenę Cargotoru z 2023 roku.
PLK S.A. otrzymała zgodę UOKiK na przedłużenie obowiązywania decyzji dotyczącej koncentracji. Wyniki badań due diligence stały się podstawą do analizy kilku różnych scenariuszy przeprowadzenia transakcji oraz wariantów zarządzania i integracji przejętej infrastruktury z infrastrukturą znajdującą się w zarządzie PKP PLK. Procedowane są strategie cennikowa i sprzedażowa. Wszystko po to, aby niezwłocznie zakończyć proces przejęcia spółki, odpowiedzialnej za zarządzenie terminalem w Małaszewiczach. Proces odbywa się w zgodzie z celem postawionym przez Resort Infrastruktury.
Cargotor zarządza infrastrukturą kolejową w Małaszewiczach, które mimo wojny Rosji z Ukrainą nadal są ważnym miejscem na kolejowym szlaku Chiny – UE.