Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał Cargotorowi nową autoryzację bezpieczeństwa. Na kolejnych pięć lat.
Cargotor przedłuża autoryzację bezpieczeństwa i jest ona ważna do 1 kwietnia 2030 roku. Dokument potwierdza zgodność wdrożonego przez zarządcę infrastruktury systemu zarządzania bezpieczeństwem z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto autoryzacja potwierdza zdolność spełniania wymagań niezbędnych do bezpiecznej eksploatacji infrastruktury. Jak również do jej projektowania oraz utrzymania.
Cargotor zarządza infrastrukturą kolejową w okolicach Małaszewicz, przy kolejowej granicy z Białorusią. Jest to -mimo wojny Rosji z Ukraina – wciąż główny szlak lądowy do przewozu ładunków koleją z Chin do UE. Ruch w Małaszewiczach jest jednak wciąż daleki od wyników osiąganych przed agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku.
Prezes UTK wydaje autoryzację bezpieczeństwa na wniosek zarządcy infrastruktury kolejowej na okres 5 lat i na wniosek zarządcy infrastruktury przedłuża jej ważność co 5 lat. I tak też się stało w przypadku Cargotoru. Oprócz tej spółki autoryzację bezpieczeństwa posiada jeszcze 10 zarządców infrastruktury, w tym PKP PLK, PKP LHS i PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że obecnie trwa proces sprzedaży Cargotoru – spółka opuści struktury Grupy PKP Cargo i przejdzie pod skrzydła PKP PLK.