Strona główna » Wiadomości » Kadry i ludzie » Brak łączności z dyżurnym ruchu w Tarczynie. Podjął służbę mając 3,5 promila alkoholu

Brak łączności z dyżurnym ruchu w Tarczynie. Podjął służbę mając 3,5 promila alkoholu

Redakcja
Fot. Wiki Commons

Dyżurny ruchu kolejowego w Tarczynie podjął służbę mając 3,5 promila alkoholu w organizmie. Maszyniści nie mieli z nim kontaktu, to oni zaalarmowali o braku łączności. Na miejsce pojechał SOK, a chwilę potem policja.

Dzisiaj o godzinie 03.30 w nocy, oficer dyżurny komisariatu w Tarczynie otrzymał informację, iż dyżurny ruchu kolejowego może być pod wpływem alkoholu. Policjanci na miejscu zastali już funkcjonariuszy Służby Ochrony Kolei. Poinformowali oni, że zgłoszenie o niemożliwości nawiązania łączności z dyżurnym, przekazali maszyniści trzech składów pociągów towarowych, których trasa miała przebiegać przez Tarczyn. A w związku z brakiem niezbędnego kontaktu z dyżurnym ruchu ich składy zostały zatrzymane.

57- letni mężczyzna został przewieziony do Komisariatu Policji w Tarczynie, badanie wykazało, że miał niemal 3,5 promila alkoholu w organizmie.

W tej sprawie najprawdopodobniej wszczęte zostanie postępowanie wynikające z artykułu 180 kodeksu karnego, mówiące o kierowaniu ruchem przez nietrzeźwego.

[AKTUALIZACJA 30.04.2021 r. godz. 13:40]

Karygodne zachowanie dyżurnego ruchu w nocy 29/30 kwietnia na  nastawni w Tarczynie zostało zgłoszone SOK przez pracowników sąsiednich posterunków. Na miejsce zgodnie z obowiązującymi w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. procedurami pojechali funkcjonariusze SOK. Nastąpiła zmiana na stanowisku dyżurnego. Praca pod wpływem alkoholu oznacza dyscyplinarne zwolnienie. Pracownik miał długoletni staż i wszystkie niezbędne szkolenia do odpowiedzialnego pełnienia obowiązków. Sytuację wyjaśni postępowanie. Na trasie, którą obsługuje nastawnia w Tarczynie prowadzony jest ruch towarowy – poinformował portal NaKolei.pl Mirosław Siemieniec, Rzecznik Prasowy PKP PLK. – Pracownicy związani z ruchem kolejowym na każdym szkoleniu i pouczeniu otrzymują informacje odpowiedzialnym pełnieniu obowiązków. Są dzienne i nocne kontrole na posterunkach ruchu. Spółka zwraca szczególna uwagę na przygotowanie pracowników, którzy odpowiadają za bezpieczeństwo ruchu kolejowego, by właściwie i odpowiedzialnie i  zgodnie z obowiązującymi procedurami wykonywali czynności. Każdy incydent i zdarzenie jest szczegółowo wyjaśniane – dodał.

 

Podobne artykuły