Bombardier zgodził się na zmianę warunków umowy na produkcję lekkich pojazdy szynowych dla Metrolinx w Toronto.
Chodzi o nowatorskie pojazdy klasy light rail vehicles (LRV), które Bombardier ma wyprodukować do transportu pasażerów w tej kanadyjskiej metropolii w ramach systemu E-light Crosstown (LRT).
Porozumienie rozstrzyga też arbitraż z Metrolinxem, „z korzyścią dla wszystkich stron” – jak twierdzi producent. Pierwotna umowa dotyczyła 182 pojazdów, ale została zmniejszona do 76 lekkich pojazdów szynowych.
Mają one zapewnić ludziom sprawny transport na prawie 20 kilometrowej trasie. Linia składać się ma z 25 stacji i przystanków, z znaczne jej część będzie biec w podziemnych tunelach, dlatego 15 stacji i przystanków będzie ulokowanych pod ziemią.
Bombardier zapewnia, że projekt LTR posuwa się do przodu, a testowe pociągi odbywają testy na torze w Kingston. Ponadto pierwszy skład zakończył testy klimatyczne.