Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. ogłosiła przetarg na wykonanie usługi naprawy i przeglądów wagonów towarowych węglarek serii Eaos typu 464 W, produkcji Fabryki Wagonów „ARAD” w Rumunii.
Zamówienie obejmuje:
- wykonanie naprawy okresowej rewizyjnej (P4), zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania (DSU) po okresie 6-ciu lat od wykonania ostatniej naprawy rewizyjnej lub głównej,
- wykonanie okresowego przeglądu technicznego (P3), zgodnie z dokumentacją systemu (DSU) po okresie 3-ech lat od wykonania naprawy głównej lub okresowej,
- wykonanie naprawy bieżącej, w zależności od potrzeb,
- wykonanie naprawy awaryjnej, także w zależności od potrzeb.
Przegląd okresowy wagonu obejmuje stwierdzenie stanu technicznego: układu biegowego, układu cięgłowo-zderzakowego, podwozia i nadwozia, układu hamulcowego, pozostałych zespołów wagonu. W czasie przeglądu należy: usunąć wszystkie stwierdzone usterki, doprowadzić do wymaganego stanu połączenia sworzniowe, nitowe i śrubowe, sprawdzić połączenia spawane i ewentualnie dokonać naprawy, przeprowadzić rewizję oraz próbę ciśnieniową/szczelności zbiornika ciśnieniowego w obecności inspektora TDT. Części, które nie gwarantują prawidłowej eksploatacji wagonu do następnej naprawy okresowej należy zdemontować, naprawić i zamontować lub wymienić na nowe lub zregenerowane. Sprzęgi śrubowe należy oczyścić i zakonserwować. Wszystkie połączenia ruchome trzeba będzie nasmarować. Powłokę malarską w miejscach uszkodzonych należy naprawić przez miejscowe pomalowanie farbą ochronną, a napisy i znaki słabo widoczne lub uszkodzone odnowić. Hamulec wyregulować i sprawdzić jego działanie.
W wagonie skierowanym do naprawy bieżącej z wyłączeniem z eksploatacji oprócz wykonania robót z powodu, których wagon został wyłączony z eksploatacji należy: sprawdzić stan techniczny całego wagonu i usunąć wszystkie usterki stwierdzone podczas sprawdzania stanu technicznego wagonu; hamulec wyregulować i sprawdzić jego działanie; oczyszczać i nasmarować sprzęgi śrubowe; nasmarować wszystkie części trące w wagonie; powłokę malarską w miejscach uszkodzonych naprawić przez miejscowe pomalowanie farbą ochronną; napisy i znaki uszkodzone i słabo widoczne odnowić.
Przy wagonach w ramach napraw poawaryjnych należy usunąć wszystkie skutki wynikłe z awarii wagonu oraz przywrócić właściwy stan techniczny wagonu utracony w wyniku awarii.
W okresie trwania umowy planowanie jest wykonanie:
- 76 okresowych przeglądów technicznych (P3) wagonów towarowych węglarek serii Eaos,
- 30 napraw okresowych P4 wagonów towarowych węglarek serii Eaos.
Podane ilości są szacunkowe i służą tylko do oszacowania maksymalnej wartości umowy. Zamawiający zobowiązuje się do realizacji umowy na warunkach w niej określonych.
Termin realizacji naprawy/przeglądu liczony w dniach od daty przybycia do zakładu Wykonawcy wagonu do naprawy/przeglądu z zastrzeżeniem regulacji zawartych w projekcie umowy — nie dłuższy niż:
- przy naprawie rewizyjnej – 3 dni kalendarzowe/wagon (minimalna partia 10 szt. wagonów serii Eaos),
- przy okresowym przeglądzie technicznym – 2 dni kalendarzowe/wagon (minimalna partia 10 szt. wagonów serii Eaos),
- przy naprawie bieżącej – każdorazowo termin zostanie wyznaczony przez Zamawiającego,
- przy naprawie poawaryjnej – każdorazowo termin zostanie wyznaczony przez Zamawiającego.
Oferty w przetargu można składać do 16 listopada 2022 roku. Jedyne kryterium ich oceny to cena.