Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Będzie drugi tor na odcinku Jelcz – Wrocław. PLK przebudują mosty na odcinku LK nr 277

Będzie drugi tor na odcinku Jelcz – Wrocław. PLK przebudują mosty na odcinku LK nr 277

Redakcja
Most kolejowy na 80,56 km LK nr 277 Fot. PKP PLK S.A.

Sprawniej pojadą pociągi i zwiększą się możliwości przewozowe na trasie z Wrocławia przez Siechnice w kierunku Jelcza i Opola. Modernizacja mostów pozwoli na budowę drugiego toru. Kolejowy wiadukt w Czernicy zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów – linii nr 277, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększą możliwości przewozów koleją dzięki przebudowie dwóch mostów i dwóch wiaduktów. To mosty nad ciekami wodnymi oraz wiadukt nad drogą wojewódzka i lokalną. Prace są ważne w perspektywie zwiększenia zainteresowania podróżami koleją w aglomeracji wrocławskiej, m.in. na trasie Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce, po wznowieniu połączenia w grudniu br.

Linia z Wrocławia w kierunku Jelcza i Opola nr 277 ma duże znaczenie w ruchu towarowym. Zwiększą się jej możliwości przewozowe. Trasa pozwala m.in. na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław – Opole przez Oławę i Brzeg – wykorzystywanego w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i międzynarodowych.

Zaplanowana jest gruntowana przebudowa obiektów służących kolei od 1909 r. W efekcie możliwa będzie budowa drugiego toru na mostach i wiaduktach oraz w ich sąsiedztwie. Przebudowa wiaduktu nad drogą wojewódzką (ul. Wrocławską) w Czernicy zapewni – poza jezdnią – ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Oprócz przebudowy obiektów wykonana zostanie kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Z myślą o budowie nowego toru poszerzony będzie nasyp.

Prace będą wykonywane kolejno tor po torze. Po ukończeniu prac i otwarciu jednego toru wykonawca przystąpi do prac przy obiektach na sąsiednim. Realizację prac zaplanowano tak, aby zachować przejezdność linii i nie było utrudnień w ruchu na trasie Wrocław – Jelcz.

Wykonawcą zadania będzie konsorcjum firm z liderem – firmą Nowak-Mosty Sp. z o. o. z Dąbrowy Górniczej. Wartość umowy wynosi prawie 41, 5 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych. Termin realizacji zaplanowano na 26 miesięcy.

Pełna nazwa zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Prace na kolejowych obiektach inżynieryjnych na linii 277 w km 75,523; 77,587; 79,847; 80,585 na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów” realizowanego w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej Region Śląski”.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x