NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie Alstom dostarczy 10 pociągów regionalnych Coradia Stream dla katalońskiego operatora

Alstom dostarczy 10 pociągów regionalnych Coradia Stream dla katalońskiego operatora

Redakcja
Mat. Alstom

Alstom otrzymał od katalońskiego operatora FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya) kontrakt o wartości 177 mln euro na dostawę 10 nowych pociągów regionalnych Coradia Stream wraz z konserwacją na okres 15 lat.

Pociągi będą produkowane w zakładach przemysłowych Alstomu w Santa Perpètua de la Mogoda w Barcelonie. Alstom zbuduje również w swoim zakładzie nową zajezdnię serwisową, w której odbywać się będą konserwacje prewencyjne i naprawcze.

Operator FGC wykorzysta te pociągi do nowej linii podmiejskiej, która połączy centrum Barcelony z lotniskiem El Prat. Pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach podróżnych, z dużą ilością miejsca na bagaż i szerszymi korytarzami ułatwiającymi dostęp. Będą również zawierać zaawansowane rozwiązania sygnalizacyjne, jak również systemy bezpieczeństwa i informacji pasażerskiej.

Ten kontrakt jest wynikiem zaangażowania Alstom w inteligentną i zrównoważoną mobilność w Katalonii. Jako wieloletni partnerzy przemysłowi i technologiczni chcemy oferować rozwiązania, które sprostają wyzwaniom mobilności XXI wieku – powiedział Leopoldo Maestu, Dyrektor Zarządzający Alstom w Hiszpanii.

Każdy z dziesięciu nowych pociągów będzie składał się z pięciu wagonów jednopokładowych o łącznej pojemności 600 pasażerów i maksymalnej prędkości w ruchu handlowym 120 km/h. Wagony zostały zaprojektowane tak, aby jak najlepiej wykorzystać przestrzeń wewnętrzną, zapewniając większy komfort pasażerom i maksymalizując pojemność pociągu.

Pociągi modułowe serii Coradia firmy Alstom korzystają z 30 lat ciągłego rozwoju i sprawdzonych rozwiązań technicznych. Dotychczas sprzedano ponad 3500 pociągów Coradia, a około 2900 jest obecnie eksploatowanych w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Szwecji i Kanadzie. Platforma oferuje pełną gamę rozwiązań bezemisyjnych, w tym wersje bateryjne lub wodorowe dla linii niezelektryfikowanych.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności