Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym do 1 kwietnia br. należy przekazać informacje o realizacji założeń i zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK). UTK informuje o formularzu internetowym ułatwiającym cały ten proces.
UTK zbiera takie informacje co roku. Raport z realizacji zaleceń PKBWK musi zostać złożony przez autoryzowanych zarządców infrastruktury, certyfikowanych przewoźników kolejowych oraz przedsiębiorców odpowiedzialnych za utrzymanie pojazdów. W dokumentacji mają znaleźć się informacje m.in. o podjętych środkach zapobiegawczych i działaniach zmierzających do realizacji zaleceń PKWBK wydanych w 2017 roku. Informacje o zaleceniach UTK przekazało zainteresowanym podmiotom w połowie marca 2018.
Formularz należy wypełnić i odesłać do Urzędu Transportu Kolejowego. Znajduje się on pod adresem pkbwk.utk.gov.pl.
Podmioty chcące złożyć formularz w innej, bardziej tradycyjnej formie mogą taki formularz (wydrukowany i podpisany) wysłać przez ePUAP. Platforma wygeneruje nr ID. Formularz z takim numerem należy wtedy podpisać i odesłać do UTK. Albo za pomocą platformy ePUAP jako pismo ogólne do Urzędu Transportu Kolejowego z załączonym formularzem albo w formie papierowej przesłanej na adres korespondencyjny Urzędu Transportu Kolejowego: Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa. Formularz przesyłany przez ePUAP powinien być podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W związku z Wielkanocą, która wypada w tym roku 1 kwietnia wyjątkowo formularze za rok 2017 można składać do 3 kwietnia 2018 r. Poniedziałek wielkanocny (2 kwietnia) również jest dniem wolnym od pracy.
Więcej szczegołów o całym procesie wypełniania i dostarczania formularza do UTK znajduje się na stronie Urzędu.