Dwóch producentów złożyło oferty w przetargu na dostawę 25 tramwajów dla MPK Wrocław. Zamówienie obejmuje też opcję na 21 kolejnych wagonów. Obie oferty pochodzą od polskich producentów.
Zainteresowanie dostarczeniem pojazdów wykazali tylko krajowi producenci, mimo, że przetarg obserwowały również firmy chociażby z Turcji. Finalnie oferty dla MPK Wrocław wpłynęły od:
PESA, która zaproponowała Twisty 2 z ceną 216 795 000 zł brutto
Modertrans z Gammą oraz ceną 204 600 000 zł brutto.
Obie oferty mieszczą się w szacunkach zamawiającego, który na ten cel chce przeznaczyć 240 000 000 zł.
Rozstrzygające będą: cena oraz liczne kryteria techniczne objęte tajemnica przedsiębiorstwa. Punktacje opublikujemy do 26 czerwca br. Dla mnie, jako gospodarczego patrioty, to doskonała
wiadomość. Rywalizacja dwóch szanowanych i sprawdzonych polskich firm gwarantuje dobrą jakość i cenę oraz pozostanie istotnego kapitału i miejsc pracy w Polsce – skomentował oferty Krzysztof Balawejder, Prezes MPK Wrocław.
Oprócz dostawy nowych wagonów zamówienie obejmuje także dodatkowe wyposażenie obsługowe oraz pakiet części zamiennych do naprawy tramwajów. W ramach przedmiotu zamówienia
Wykonawca także: przeprowadzi szkolenia pracowników, sporządzi i uzgodni z Zamawiającym niezbędne instrukcje, katalogi, schematy, dokumentacje techniczne oraz inne wymagane
opracowania odnoszące się do przedmiotu umowy i dostarczy je wraz z licencjami na korzystanie z tej dokumentacji oraz dostarczy niezbędne oprogramowania wraz z licencjami oraz dokumentację do tego oprogramowania wraz z licencjami.
Przypomnijmy, że poprzednie zakupu MPK Wrocław to częściowo niskopodłogowe Moderusy Beta oraz Twisty. Odpowiednio dostarczali je Modertrans oraz PESA, a więc te same firmy, które teraz
złożyły oferty. Tramwaje mają zostać dostarczone w ciągu 2 i pół roku od podpisania umowy. Docelowo mają obsługiwać nowe, budowane trasy tramwajowe na Nowy Dwór i Popowice.