PLK będą realizowały w czerwcu projekt pn.: „Modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty – odcinek Sochaczew – Swarzędz”. Koleje Wielkopolskie informują, że Samorząd Województwa Wielkopolskiego poczyni starania o jak najmniejszą dezorganizację komunikacyjną dla mieszkańców.
Przebudowa 365 km toru, 271 rozjazdów czy 18 peronów spowoduje, że niektóre pociągi zostaną wyłączone na jakiś czas z obiegu. Mowa o połączeniach na odcinkach: Podstolice – Konin (czerwiec 2017 r. – lipiec 2018 r.), Kutno – Konin (lipiec 2018 r. – sierpień 2018 r.), Zamków – Konin (sierpień 2018 r. – czerwiec 2019 r.).
Ruch na niektórych odcinkach trasy będzie prowadzony tylko po jednym torze. Co w celu redukcji niedogodnień zdecydował Urząd Marszałkowski? Odbyły się konsultacje, gdzie na wniosek Organizatora Przewozów (UM) i regionalnego przewoźnika zmieniono założenia projektu. Wystosowano postulat na temat zorganizowania komunikacji zastępczej.
Na odcinku Września – Konin pociągami KW podróżuje średniodobowo ponad 7 tys. osób. W „Studium przebiegu trasy autobusowej komunikacji zastępczej”. przedstawiono lokalizację czasowych przystanków, na których zatrzymywac się będą autobusy. Wzięto pod uwagę zastępstwo m.in. w okolicy stacji i przystanków kolejowych, przystanków autobusowych w ciągu drogi krajowej 92. Nie wyrażono potrzeby brania pod uwagę postoju na stacji Konin Zachód. Bilety na pociąg będą prawdopodobnie obowiązywać na komunikację zastępczą.
Modernizacja nie spowoduje redukcji miejsc pracy w Spółce Koleje Wielkopolskie.
Więcej informacji na stronie przewoźnika.