Sieć kolejowa w Polsce jest przejezdna. Do godz. 12.00 na sieć kolejowa wyjechało ok. 2200 pociągów pasażerskich. By ograniczyć zmiany non stop pracują służby techniczne i pociągi sieciowe – pisze w komunikacie PKP PLK.
W nocy lokomotywy wykonały jazdy patrolowe na długości ponad 2100 kilometrów. Sprawdzane i odśnieżane były i są rozjazdy oraz urządzenia odpowiedzialne za sprawne przejazdy pociągów. Ze względu na trudną sytuacje zimowa mogą wystąpić czasowe zmiany w kursowaniu pociągów.
Od północy do godz. 8.30 zapewniana była przejezdność linii Bielsko Biała – Zwardoń. Pracowały trzy pociągi sieciowe i cztery lokomotywy na odcinkach Bielsko Biała – Żywiec i Żywiec – Zwardoń. Na czas prac przygotowana była zastępcza komunikacja autobusowa. Usterka sieci i pantografu pociągu na odcinku Stalowa Wola – Ocice wymaga korzystania z lokomotyw spalinowych i wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa. Na miejscu pracuje pociąg sieciowy.
Około godz. 5 usterka pociągu towarowego na stacji Opole Groszowice, spowodowała opóźnienie pociągów kursujących w kierunku Częstochowy.
Na wyjeździe z Wrocławia do Opola – pomiędzy godz. 8 a 9 pracowały służby techniczne przy zapewnieniu zasilania urządzeń sterowania ruchem. Czasowa przerwa w ruchu miała wpływ na kursowanie pociągów w kierunku Opola i Wrocławia. Na kursowanie pociągów wpływ ma również oblodzenie pantografów i szyb lokomotyw, powodowane na niektórych odcinkach linii przez marznąca mżawkę.
Szczególna uwaga zwrócona jest także na odśnieżanie dojść, schodów i peronów. Zwiewający śnieg powoduje, że odśnieżone miejsca szybko zawiewa śnieg i prace należy prowadzić non-stop. Prosimy o uwagę podczas wsiadania i wysiadania do pociągów.
Zarządca infrastruktury oraz przewoźnicy starają się by jak najbardziej aktualne były informacje o sytuacji na sieci kolejowej. Informacje na bieżąco mnożna śledzić na stronie i w aplikacji mobilnej www.portalpasazera.pl