London St. Pancras Highspeed ogłasza nowy program zachęt dla przewoźników kolejowych, aby rozwijać międzynarodowe połączenia przez tunel pod kanałem La Manche.
Inicjatywa nosi nazwę „Program International Growth Incentive Scheme”. Spółka zarządza londyńskim dworcem St. Pancras – to stacja początkowa dla pociągów Eurostar. Stąd składy TGV jeżdżą do Paryża, Brukseli i Amsterdamu. Ma też w swojej pieczy ponad 100 km linii kolei dużych prędkości od Londynu do wlotu tunelu pod kanałem La Manche. Brytyjczycy chcą, aby na linii kolei dużych prędkości pojawiła się konkurencja dla Eurostaru. Ich celem jest uruchomienie nowych połączeń ze stacji pośrednich, a także do innych miast w Europie, gdzie nie jeździ Eurostar.
Dlatego London St. Pancras Highspeed obiecuje operatorom zniżki w opłatach za dostęp do brytyjskiego odcinka KDP. W pierwszym roku działalności zniżka wyniesie 50%, a w kolejnych dwóch odpowiednio 40% i 30%. Na rabaty zezwala brytyjskie prawo, aby przewoźnik odzyskał szybciej nakłady poniesione na inwestycję. Lub żeby zwiększył liczbę połączeń i pasażerów na danej linii.
Teraz, jak twierdzi operator, przepustowość linii z dworca Londyn St. Pancras do tunelu pod kanałem La Manche jest wykorzystywana ledwie w 50%.
Ulgi za pasażerów
Ponadto London St. Pancras Highspeed obiecuje rabat w wysokości 1 funta za każdego pasażera przewiezionego powyżej poprzednich poziomów. Kwota ta będzie wpłacana do wspólnego funduszu w celu wsparcia działań marketingowych, których celem będzie zwiększenie popytu na przewozy kolejowe. Brytyjczycy chcą dojść do poziomu 5 tys. pasażerów na godzinę, których przewoźnicy odprawią na stacji St. Pancras.
Program International Growth Incentive Scheme to innowacyjna i przełomowa propozycja mająca na celu zwiększenie liczby połączeń kolejowych poprzez oferowanie większej liczby usług do większej liczby miejsc w Europie. Umożliwiamy operatorom rozszerzenie usług, zwiększenie sieci obsługiwanych kierunków i inwestowanie w nowy tabor kolejowy. Naszą ambicją jest, aby kolej stała się preferowanym środkiem transportu do Europy – powiedział Robert Sinclair, dyrektor generalny London St. Pancras Highspeed.
Jego zdaniem wzrost ruchu kolejowego do kontynentalnej Europy pobudzi wzrost gospodarczy Wielkiej Brytanii.
Spółka London St. Pancras Highspeed przypomina, że na początku marca podpisała protokół ustaleń z firmą Eurotunnel. Wspólnym celem obu firm jest zwiększenie ruchu kolejowego z Londynu do miast Europy.