Strona główna » Wiadomości » Wyższe przychody i zyski Newagu

Wyższe przychody i zyski Newagu

Krzysztof Losz
Fot. NaKolei.pl

Newag w 2024 roku zanotował znaczny wzrost przychodów i zysków w porównaniu do 2023 roku.

 

Grupa Newag opublikowała raport z działalności w 2024 roku. Wypracowała wtedy przychody na poziomie 1,589 mld zł. Jest to wzrost o 29,1% w porównaniu z 2023 rokiem. Zysk netto sięgnął 122,7 mln zł i jest o (29% wyższy rok do roku. EBIDTA wzrosła za to o 13,3% do kwoty 210,8 mln zł.

Spółka sprzedała w 2024 roku 54 lokomotywy elektryczne oraz dokonała modernizacji ośmiu lokomotywy spalinowych i napraw 10 elektrowozów. Klienci odebrali również 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych i cztery hybrydowe pociągi.

W mijającym roku koncentrowaliśmy się na dostawach flagowych produktów: czteroosiowych lokomotyw elektrycznych Griffin oraz sześcioosiowych Dragon 2, które są odpowiedzią na rosnące potrzeby przewoźników. Rozpoczęliśmy realizację kolejnych kontraktów obejmujących produkcję lokomotyw Dragon 2 dla spółki AKIEM, a także kontynuowaliśmy współpracę z PKP Intercity w ramach realizacji zamówień na wielosystemowe lokomotywy Griffin – podsumowuje Zbigniew Konieczek, prezes Newag S.A.

Ponadto spółka rozwija nowe rozwiązania technologiczne. Sukcesem zakończyły się m.in. prace projektowe nad platformą lokomotyw Griffin 200 – pojazd osiągnął prędkość 240 km/h. Jest to rekord prędkości pojazdów szynowych wyprodukowanych w Polsce.

To osiągnięcie stanowi dowód na naszą gotowość do oferowania produktów na europejskim rynku kolejowym – uważa prezes Konieczek.

Co będzie w 2025 roku?

Newag widzi dobre perspektywy przed rynkiem kolejowym w Polsce w 2025 roku. W segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych przetargi już ogłosiły lub mają ogłosić bowiem Koleje Dolnośląskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Województwo Lubelskie, Województwo Wielkopolskie oraz Polregio. Ponadto możliwe jest także skorzystanie przez zamawiających z prawa opcji w zawartych już kontraktach z Newagiem. Poza tym, przetarg na pociągi dużych prędkości ogłosić ma PKP Intercity.

Spółka monitoruje także rynek lokomotyw elektrycznych, choć w 2023 roku Newag zakontraktował ponad 100 lokomotyw, a w 2024 roku – ponad 90. Producent planuje także start w przetargu na dostawę lokomotyw spalinowych, który ma ogłosić PKP LHS. Oraz pozyskiwać zamówienia na modernizację kolejnych lokomotyw spalinowych SM42 i SM48.

Podobne artykuły