Jak powiedział Jerzy Kwieciński, minister inwestycji i rozwoju, polskie Spółki są gotowe na finansowanie zwrotne korzystając ze środków unijnych. Finansowanie z EBI pozwoli na jeszcze lepsze i płynniejsze realizowanie inwestycji na południu Polski. Mowa o wsparciu finansowym w wysokości 121 mln zł dla realizacji projektu wartego ok. 300 mln zł. Pomoc z EBI pozwoli nie tylko na rozwój gospodarczy kraju, ale i na, jak dodał minister Kwieciński, budowę Nowego Jedwabnego Szlaku.

Inwestycja pozwoli na sprawniejszy i bezpieczniejszy transport na linii nr 65. Jest to najdłuższa w Polsce linia szerokotorowa do transportu towarowego. W ramach dofinansowanych prac PKP LHS:

  • za 59 mln zł przebuduje układ torowy na stacji Zamość Bortatycze, rozbuduje stację Hrubieszów, zbuduje nową mijankę Zamość Majdan,
  • za ok. 184 mln zł zbuduje kabel światłowodowy, zainstaluje sygnalizację przejazdową oraz rozbuduje komputerowy system sterowania.
  • zakupi maszyny do prac torowych na linii o rozstawie 1520 mm.

Spółka ma zakończyć te prace w 2020 roku. Jak dodał Zbigniew Tracichleb, prezes PKP LHS do 2025 roku Spółka zamierza zrealizować plan inwestycyjny za ponad 800 mln zł.

Europejski Bank Inwestycyjny wesprze również Grupę Azoty w finansowaniu istotnych projektów inwestycyjnych oraz obszaru badań i rozwoju. Więcej szczegółów na stronie Ministerstwa.