Prawo i przetargi Przewozy pasażerskie Tabor Wiadomości

W Wielkopolsce kupią “Linki”

W Wielkopolsce kupią “Linki” Fot. Koleje Wielkopolskie

Oferta Pesy Bydgoszcz okazała się najkorzystniejsza w przetargu na zakup czterech spalinowych zespołów trakcyjnych przez Koleje Wielkopolskie.

 

Pesa i jej spółka zależna – Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” zaproponowały przewoźnikowi dostarczenie czterech pociągów „Link” za kwotę niemal 68 mln zł brutto. Tymczasem konkurencyjna oferta nowosądeckiego Newagu wynosiła ponad 68,8 mln zł. Cena stanowiła aż 90% wagi propozycji przetargowych, więc był to najważniejszy czynnik, choć wcale nie musiał decydować o rezultacie postępowania.

Ale Pesa była też lepsza w pozostałych parametrach, gdyż zaproponowała szybszy termin zrealizowania dostawy (pociągi pierwszy i drugi przewoźnik ma otrzymać w ciągu 390 dni od podpisania umowy, a trzecie i czwarty 30 dni później, podczas gdy Newag planował oddanie wszystkich pociągów do użytku po 420 dniach). Nieco wyżej też komisja przetargowa punktowała warunki gwarancji udzielone przez fabrykę z Bydgoszczy, choć i Pesa, i Newag zapisały 52 miesięczny okres gwarancji na jakość taboru.

Każdy z czterech „Linków” ma posiadać 125 miejsc siedzących (przy czym mają być też miejsca uchylne, ale nie więcej jak 20), minimum 190 miejsc stojących oraz minimum cztery miejsca na rowery. Koleje Wielkopolskie oczekują też, że składy spalinowe będą się rozpędzać do minimum 120 km/h.

Zakup pociągów będzie dofinansowany z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w wysokości 44,2 mln zł.