Duńskie Koleje Państwowe (Danske Statsbaner – DSB) mają największy udział w przewozach pasażerskich przez most nad cieśniną Wielki Bełt.
To jedna z kluczowych tras kolejowych w Danii. Liczy ok. 17 kilometrów i składa się z dwóch mostów i tunelu, które nazywamy łącznie Trasą Wielkiego Bełtu. Duńczycy otworzyli most w 1997 roku i zastąpili w ten sposób przeprawę promową między wyspami Zelandia i Korsør.
W 2024 roku przez Wielki Bełt pociągi przewiozły 9 mln pasażerów zarówno w ruchu krajowym, jak i międzynarodowym. Największa grupa podróżnych – 28,4% -wsiadła do pociągów Danske Statsbaner. Jest to najwyższy odsetek udziałów DSB w ciągu ostatnich 10 lat. Most przez Wielki Bełt generalnie napędza pasażerów duńskiemu przewoźnikowi, gdyż DSB odnotowała w 2024 roku wzrost liczby podróżnych na liniach dalekobieżnych i regionalnych o 7%, licząc rok do roku. Przewoźnik chwali się, że jest to efekt m.in. polityki cenowej.
W pociągach przecinających Wielki Bełt widzimy coraz więcej podróżnych. Klienci docenili zwiększoną liczbę tanich biletów Orange, które stanowią teraz połowę naszych biletów sprzedawanych w ruchu regionalnym — powiedziała Charlotte Kjærulff, menedżer ds. obsługi klienta w DSB.