Na przystankach modernizowanej warszawskiej linii obwodowej stanęły wiaty, układane są też nowe tory, sieć trakcyjna i budowane są wiadukty.
PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły kolejny raport z prac na trasie między stacjami Warszawa Gdańska a Warszawa Zachodnia. I tak na peronie nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia zamontowano już wiaty i skończono układanie nawierzchni. Zaawansowane są także prace przy budowie dojść do nowego obiektu. Niebawem rozpocznie się układanie torów i rozwieszanie sieci trakcyjnej w obrębie przystanku.
Natomiast na przystanku Warszawa Koło kończy się budowa peronów i montowane jest zadaszenie wiat. Ponadto trwają przygotowania do instalacji systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu, a także do układania torów i rozwieszenia sieci trakcyjnej.
Także na przystanku przy wiadukcie Warszawa Wola można zobaczyć konstrukcje nowych peronów i wiat. Zaś na przystanku Warszawa Młynów w całości gotowe są już perony,, na których ułożono nawierzchnię, w wiaty przykryto nowym dachem. W tym miejscu trwa też układanie torów i sieci trakcyjnej oraz montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu. Trwa też regulowanie nowo ułożonych torów.
Prace inżynieryjne
PKP PLK informują, że gotowa jest też już konstrukcja wiaduktu kolejowego nad ulicą Obozową. Trwają prace przy umacnianiu przyczółków. Wykonawca przygotowuje się do układania torów i mocowania sieci trakcyjnej.
Ponadto na ulicy Kasprzaka skończone zostały prace przy przyczółkach wiaduktu, gotowe są dwie konstrukcje, na których ułożone zostaną wkrótce tory i sieć trakcyjna. Natomiast przy ulicy Prądzyńskiego zamontowano schody oraz filary nowej kładki dla pieszych, gdzie będą też montowane windy.
Kolejarze modernizują całą linię obwodową, między stacjami Warszawa Gdańska a Warszawa Gołąbki. Oprócz wymiany torów i sieci trakcyjnej, wymienionych będzie 12 rozjazdów, a ponadto dojdzie do wymiany systemu sterowania ruchem kolejowym i budowie nowego Lokalnego Centrum Sterowania. Prace na odcinku Warszawa Gołąbki – Warszawa Zachodnia odbywają się przy czynnym ruchu pociągów towarowych.