Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Umowa na remont na trasie Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Efekty już w 2018 roku

Umowa na remont na trasie Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Efekty już w 2018 roku

Redakcja

PKP PLK podpiszą w kwietniu br. umowę na modernizację trasy Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Pasażerowie odczują dokonane zmiany na jesieni 2018 roku.

Modernizacja usprawni komunikację kolejową w aglomeracji warszawskiej. Koszt prac to około 290 mln zł. Działania obejmą prace na 22 km torów, co pozwoli na przejazd większej liczby pociągów, a także powstanie nowych peronów, które pozwolą na wygodniejsze oczekiwanie na pociąg przez podróżnych.

Remont trasy podmiejskiej do Warszawy wpisuje się w założenia KPK. Prace obejmą przejścia podziemne na przystankach: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Parzniew (nowo budowany w ramach modernizacji), Milanówek oraz nowe przejście pieszo-rowerowe w Brwinowie – czyli obiekty wspólne dla linii podmiejskiej i linii dalekobieżnej. Przygotowania do prac będą miały miejsce już w maju br. Nie spowoduje to na razie zamknięcia linii dla pociągów podmiejskich i dalekobieżnych.

Zastępcza komunikacja autobusowa będzie wprowadzona na czas 12 miesięcy od września 2017 roku. Zamknięcie linii dla pociągów sprawi, że remont przebiegnie zdecydowanie szybciej niż przy wyłączeniu tylko jednego toru i prowadzeniu ruchu zamiennego. Remont potrwa nawet 1,5 roku krócej. Wtedy to będą miały miejsce najważniejsze i najbardziej komplikujące ruch pociągów działania. Główne zmiany w ramach modernizacji to przebudowa torów i sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem.

Pociągi pasażerskie pojadą szybciej o 40 km/h, z 80 km/h do 120 km/h. Perony będą dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów.

 

 

Podobne artykuły