Pojawienie się trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa-Gdynia Główna przyczyni się do zwiększenia ilości składów pasażerskich w Trójmieście. To także dobre rozwiązanie dla przewozów towarowych odprawianych z portu w Gdyni.
Gdańsk Osowa-Gdynia Główna – na tej trasie pojawi się dodatkowy, trzeci tor. PKP PLK przygotowują się do prac infrastrukturalnych. Pospisały już umowę na wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Zajmie się tym firma Egis Poland oraz WYG International. Firmy zaprojektują budowę dodatkowego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Wielki Kack – Gdynia Główna.
Jak zapowiada PLK, zaplanowana elektryfikacja oraz dodatkowy – trzeci – tor poprawi przepustowość linii. Pozwoli to lepiej pogodzić duży ruch pociągów aglomeracyjnych z Gdyni Głównej do Gdańska Osowej oraz ruch regionalny do Kartuz i Kościerzyny z ruchem towarowym. W efekcie pociągi pojadą szybciej i sprawniej. Pojawi się możliwość prowadzenia większej liczby składów pasażerskich i towarowych.
Wartość opracowania dokumentacji to 8 mln zł. Projekt ma być gotowy do połowy 2019 roku. Powstaje on w ramach zadania „Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. linii kolejowych nr 201, 214 i 229”. Jest on częścią większego programu inwestycyjnego realizowanego w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, etap I”. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować inwestycję, po rozstrzygnięciu przetargu na budowę, w latach 2020-2023.
Szczegóły na stronie zarządcy infrastruktury.