Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Przewozy pasażerskie Tabor

Taborowe przetargi – podsumowanie tygodnia

Taborowe przetargi – podsumowanie tygodnia Fot. NaKolei.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Podsumowujemy miniony tydzień, biorąc pod uwagę przetargi taborowe. Bez wątpienia najważniejszym wydarzeniem ostatnich dni było otwarcie ofert, a w zasadzie jedynej złożonej oferty, na dostawę 21 ezt-ów dla SKM Warszawa.

 

 

 

 

 

 

W Warszawie tylko Newag

Pociągi dla stołecznego przewoźnika chce dostarczyć tylko firma z Nowego Sącza. Swoje pojazdy wycenił na 556 821 000 zł, ich utrzymanie zaś na 111 103 686 zł. Łącznie oferta opiewa zatem na 667 928 686 zł brutto, podczas gdy szacunki zamawiającego to 779 328 000 zł brutto. Czy SKM Warszawa straciła na nowym przetargu? Przedstawiliśmy naszą analizę w artykule na Nakolei.pl.

Koleje Dolnośląskie chcą kupić hybrydy

W minionym tygodniu swoje plany przedstawiły Koleje Dolnośląskie. Przetarg przewoźnika obejmuje dostawę sześciu trzyczłonowych hybryd, z opcją na 10 kolejnych oraz pięć pięcioczłonowych ezt-ów, z opcją na 20 następnych. Szczegóły zamówienia mamy poznać w tym tygodniu. Więcej w artykule: Koleje Dolnośląskie kupują nowy tabor. W tym hybrydy

Gmina Lubaczów chce naprawiać zabytki

Jako ciekawostkę można wskazać zamówienie Gminy Lubaczów, która chce przeprowadzić prace renowacyjne przy parowozie i przedwojennych wagonach. Eksponaty te po remoncie mają stanowić element tworzonej w miejscowości Basznia Dolna Galerii Kolejnictwa.

Zamówienie obejmuje parowóz Ty2-7 oraz trzy wagony (1 pasażerski i dwa towarowe). Oferty w przetargu można składać do 18 marca 2020 roku, a prace powinny zostać zrealizowane do końca czerwca 2020 roku.

Jedna oferta na przyśpieszenie siódemek PKP Intercity

W przetargu na przyśpieszenie lokomotyw EU/P07 PKP Intercity do prędkości 160 km/h złożona została jedna oferta. Przez firmę Olkol Oleśnica. Jest jednak drogo. Oferent zaproponował kwotę 199.260.000,00 zł brutto, podczas gdy szacunki zamawiającego zostały określone na 127.920.000,00 zł brutto. Łącznie naprawy poziomu P5 wraz z modernizacją miałoby przejść 20 elektrowozów. O tym pisaliśmy  na portalu.

Dwa EN57 w Kolejach Śląskich

W suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej pojawiła się informacja o umowie jaką Koleje Śląskie zawarły z Przewozami Regionalnymi (obecnie Polregio). Dotyczy ona wymiany pojazdów między przewoźnikami. Do Kolei Śląskich trafiły dwa EN57, w zamian drugi z przewoźników nadal będzie korzystał z SA138.

Stacja Muzeum z umowami na naprawy P5 zabytków

Kolejną informacją zamieszczoną w Suplemencie była ta dotycząca umów na wykonanie napraw poziomu P5 zabytkowych pojazdów Stacji Muzeum z Sochaczewa. Nie udało znaleźć się wykonawcy prac przy lokomotywie spalinowej Lxd2-250. Na naprawy pojadą natomiast dwa wagony spalinowe: Mbd1-130 (Mw63), za naprawę którego trzeba będzie zapłacić 405 900.00 PLN netto oraz Mbd1-126 (W3M), którego naprawa będzie kosztowała również 405 900.00 PLN. Oba pojazdy trafią do firmy “Pat-Pol” Sławomir Rybacki z Aleksandrowa Kujawskiego.

EN57AL Kolei Mazowieckich potrzebują napraw poziomu P4

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie 39 napraw w poziomie utrzymania P4 zmodernizowanych przez ZNTK Mińsk Mazowiecki elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL. Zamawiający wymaga, aby współczynnik niezawodności każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego za poszczególne okresy 3 miesięczne nie był niższy od 0,95. Oferty można składać do 18 marca 2020 roku.

Będą ocenianie według kryteriów: okres udzielonej gwarancji jakości na cały elektryczny zespół trakcyjny – Waga: 20; współczynnik niezawodności elektrycznego zespołu trakcyjnego za poszczególne okresy 3 miesięczne – Waga: 10 oraz cena – Waga: 70.

PCC Intermodal szuka zmodernizowanych SM42

Spółka PCC Intermodal S.A. ogłosiła przetarg na dostawę trzech zmodernizowanych spalinowych lokomotyw manewrowych służących do obsługi terminali kontenerowych wraz ze świadczeniem usługi serwisu. Zamówienie jest o tyle ciekawe, że trudno dziś wskazać jaka jest dostępność na rynku zmodernizowanych maszyn tej serii, które – jak podkreśla zamawiający – nie są już dziś produkowane.

Oferty można składać do 17 marca 2020 roku, zaś ich otwarcie nastąpi 24 marca.