Przewozy pasażerskie Tabor Wiadomości
Partnerzy działu

Droga oferta na przyśpieszenie EU/P07 do 160 km/h

Droga oferta na przyśpieszenie EU/P07 do 160 km/h Fot. Wiki Commons

PKP Intercity otrzymały jedną ofertę w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07, połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/godz.

 

Cen w niej zaproponowana jest jednak znacznie wyższa niż pierwotne szacunki przewoźnika, co może stawiać pod znakiem zapytania realizację tego zamówienia.

Jedyna złożona w przetargu oferta pochodzi od firmy Olkol z Oleśnicy, która wskazała w niej kwotę 199.260.000,00 zł brutto. Szacunki zamawiającego zostały określone na 127.920.000,00 zł brutto. Jest zatem sporo drożej. Olkol zaproponował ponadto 100 miesięcy gwarancji i rękojmi, 18 miesięczny termin wykonania zamówienia w zakresie pierwszej lokomotywy EU/P07 oraz 120 dni na wykonanie naprawy każdego następnego elektrowozu.

Trzeba mieć na uwadze, że to nie pierwsze podejście PKP Intercity do tego projektu. W 2019 roku przewoźnik unieważnił poprzedni przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania również 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07, połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/godz. Jedyna wówczas złożona oferta pochodziła także od firmy Olkol Oleśnica. Okazała się ona jednak dla przewoźnika zbyt wygórowana. Postępowanie prowadzone przez PKP Intercity w 2019 roku było kilkuetapowe. Przewoźnik liczył na zainteresowanie 10 podmiotów, ale ostatecznie zgłosił się tylko jeden, wspomniany Olkol.

Warto dodać, że PKP Intercity są obecnie w posiadaniu trzech zmodernizowanych lokomotyw EU07A, które mogą prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h. Ich przyśpieszenie odbyło się właśnie w Oleśnicy. Obecnie najczęściej te elektrowozy można spotkać na trasie z Dolnego Śląska na Pomorze.