Prawo i przetargi Tabor

Tabor Dębica dostarczy trzy zmodernizowane lokomotyw dla PCC Intermodal

Tabor Dębica dostarczy trzy zmodernizowane lokomotyw dla PCC Intermodal Fot. Tabor Dębica

PCC Intermodal S.A. podpisała umowę z Tabor Dębica na dostawę zmodernizowanych spalinowych lokomotyw manewrowych służących do obsługi terminali kontenerowych wraz ze świadczeniem usługi serwisu.

Umowa została zawarta 14 października 2020 roku. Przedmiotem zamówienia są trzy lokomotywy zmodernizowane w oparciu o wsad (elementy konstrukcyjne) lokomotyw SM42 (obecnie już nieprodukowanych), lub w oparciu o wsad innych lokomotyw, które po modernizacji uzyskują parametry eksploatacyjne nie gorsze niż wymagane w niniejszej specyfikacji, które zostaną poddane gruntownej przebudowie przez dostawcę w taki sposób, aby zostały spełnione określone w specyfikacji parametry techniczne i wymagania Zamawiającego. Zaoferowane lokomotywy po wykonaniu ich modernizacji oraz po przeprowadzeniu niezbędnych prób i testów nie powinny być przed odbiorem przez Zamawiającego nigdzie eksploatowane. Zamawiający nie dopuszczał ofert na lokomotywy fabrycznie nowe, ani ofert na lokomotywy staroużyteczne, które nie zostały zmodernizowane tak, aby spełniać wymagania specyfikacji.

Całkowita końcowa wartość umowy to 12 870 300.00 PLN netto.

Tabor Dębica oferuje lokomotywy 6Dh1 (Alf), przeznaczone do prowadzenia średnich i lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych. Alf jest zmodernizowaną wersja lokomotywy manewrowej SM42 i zapewne takie pojazdy zostaną dostarczone dla PCC Intermodal. Termin realizacji zamówienia to jesień 2021 roku, a jego wykonawca został wyłoniony w ramach realizacji kolejnego projektu w zakresie zadania 3.2 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Lokomotywy wesprą działania manewrowe na terminalach w Kutnie, Brzegu Dolnym oraz Gliwicach.

Tabor Dębica reklamuje swoją lokomotywę jako modernizację ze znacznie niższym zużyciem paliwa i materiałów eksploatacyjnych. Układ blokowy sterowania umożliwia rozbudowę o nowe funkcjonalności i urządzenia. Poprawione zostały warunki pracy maszynisty, m.in. poprzez montaż klimatyzacji.

Lokomotywa jest wyposażona także m.in. w system zdalnego monitoringu aktualnego stanu dopasowany do potrzeb klienta + GPS, system kamer i wyświetlaczy LCD, zdalne sterowanie (z opcją rozbudowy), system automatycznego gaszenia, oświetlenie LED, system antypoślizgowy, sprzęg automatyczny czy tempomat.