Bez kategorii

Stadler dostarczył do Słowenii komplet pięciu spalinowych pojazdów FLIRT

Stadler dostarczył do Słowenii komplet pięciu spalinowych pojazdów FLIRT Fot. Stadler Polska

Pociągi zostały wyprodukowane dla kolei słoweńskich Slovenske Zeleznice przez Stadler Polska w ramach kontraktu zawartego w kwietniu 2018 roku. Zamówienie dotyczy łącznie 26 składów – jedenastu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, pięciu jednostek spalinowych FLIRT oraz dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu KISS. W maju ubiegłego roku przewoźnik powiększył zamówienie o kolejnych 26 pociągów.

15 grudnia miała miejsce inauguracja floty pojazdów FLIRT DMU w ruchu pasażerskim w Słowenii. Pierwsza jazda inauguracyjna odbyła się na trasie Kamnik- Ljubljana. 

To najnowocześniejsze pociągi na liniach regionalnych, jakie znamy w tej części Europy. Osiągają prędkość do 140 kilometrów na godzinę, zapewniają niezbędny komfort pasażerom, są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i mają wystarczająco dużo miejsca na rowery – Dušan Mes, dyrektor generalny Slovenske Zeleznice

Pojazdy FLIRT DMU dla kolei słoweńskich zostały wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA Stadlera, który odpowiada standardom sterowania pojazdem obowiązującym w Europie i zapewnia interoperacyjność ruchu kolejowego na wszystkich europejskich trasach. 

W praktyce pociągi mogą być stale połączone z centrum ETCS, co gwarantuje wyższą efektywność przejazdów i bezpieczeństwo podróży – podkreśla Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska

Spalinowe zespoły trakcyjne typu FLIRT dla Slovenske železnice to pojazdy regionalne osiągające maksymalną prędkość do 140 km/h. Mają 70.40 metra długości, 2.82 metra szerokości i 4.28 metra wysokości. Komfortowe składy oferują 171 miejsc siedzących, z czego 12 w pierwszej klasie oraz 143 miejsca stojące. 16 miejsc w drugiej klasie i 2 miejsca w pierwszej klasie zarezerwowano jako siedzenia uprzywilejowane zgodnie ze specyfikacją TSI PRM. W pojeździe znajdują się toalety i przedział dla konduktora, jak również miejsce na dwa wózki inwalidzkie i pięć rowerów. Pociąg posiada dodatkowy moduł, tzw. PowerPack, który zawiera dwa silniki spalinowe Deutz i część urządzeń napędowych. Optymalny napęd pojazdu zapewniają dwa wózki napędne umieszczone bezpośrednio pod maszynownią w członach końcowych.