
Konsorcjum Škoda Transportation i Škoda Vagonka podpisało umowę ramową na dostawę 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych z Kolejami Czeskimi. Skoda rywalizowała z ofertą hiszpańskiego CAF’u.
Ceske drahy rozstrzygnęły przetarg na dostawę nawet do 60 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – RegioPanter. Cała wartość zamówienia opiewa na kwotę ponad 1,6 mld zł.
Nasze RegioPanters reprezentują nową, nowoczesną erę podróży na naszych kolejach. W ostatnich latach wyprodukowaliśmy ich ponad pięćdziesiąt dla České dráhy, w tym jednostki InterPanter, a dziesiątki innych są obecnie w produkcji. Te nowoczesne pociągi przewożą pasażerów nie tylko w większości regionów Republiki Czeskiej, ale także na Słowacji, a wkrótce na Łotwie – mówi Petr Brzezina , Prezes Zarządu i Prezes Grupy Škoda Transportation .
Transport regionalny otrzyma kolejny impuls w postaci nawet 60 nowych pociągów elektrycznych za prawie 9,6 mld koron, które zapewnią pasażerom większy komfort, a jednocześnie zaoferują ważne pod względem dostępności i bezpieczeństwa wyposażenie. Przewidujemy dostawę pierwszych sztuk do 2023 roku. Z umowy ramowej będziemy zawsze zamawiać tylko tyle jednostek, ile będziemy mieli zapewnione finansowanie w postaci umów z klientami – powiedział Václav Nebeský , prezes zarządu i dyrektor generalny ČD .
Konsorcjum zaoferowało nowoczesne jednostki I i II klasy o pojemności prawie 240 miejsc siedzących. Pociągi będą bezpieczne i niezawodne dzięki najnowocześniejszym europejskim urządzeniom sygnalizacyjnym ETCS. Jednostki standardowo będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system audiowizualny, gniazda z portem USB do zasilania, Wi-Fi i systemem kamer.
Pociągi RegioPanters znacząco poprawiają jakość transportu kolejowego. Dlatego wraz z nimi również udało nam się wejść na rynek europejski. Obecnie pracujemy nad 25 takimi pojazdami dla Słowacji, 32 dla Łotwy, 37 dla Regionu Południowomorawskiego i 31 dla Kolei Czeskich. Ponadto inwestujemy setki milionów w rozwój i innowacje ich produkcji w naszych zakładach w Pilźnie i Ostrawie, a jednocześnie zatrudniamy więcej pracowników – dodaje Tomáš Ignačák, wiceprezes zarządu Škoda Transportation Group .
Jednostki będą dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Będą mieć też miejsce do przewożenia wózków dziecięcych, rowerów czy nieporęcznego bagażu. Pociągi dostosowane są do prędkości 160 km/h.
Zobacz również: Ceske drahy chcą kupić 50 lokomotyw osiągających prędkość 230 km/h