Kolej na świecie Tabor

Skoda Transportation zwycięzcą przetargu na dostawę 60 EZT dla Kolei Czeskich

Skoda Transportation zwycięzcą przetargu na dostawę 60 EZT dla Kolei Czeskich Mat. Skoda

Konsorcjum Škoda Transportation i Škoda Vagonka podpisało umowę ramową na dostawę 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych z Kolejami Czeskimi. Skoda rywalizowała z ofertą hiszpańskiego CAF’u.

Ceske drahy rozstrzygnęły przetarg na dostawę nawet do 60 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – RegioPanter. Cała wartość  zamówienia opiewa na kwotę ponad 1,6 mld zł.

Nasze RegioPanters reprezentują nową, nowoczesną erę podróży na naszych kolejach. W ostatnich latach wyprodukowaliśmy ich ponad pięćdziesiąt dla České dráhy, w tym jednostki InterPanter, a dziesiątki innych są obecnie w produkcji. Te nowoczesne pociągi przewożą pasażerów nie tylko w większości regionów Republiki Czeskiej, ale także na Słowacji, a wkrótce na Łotwie – mówi Petr Brzezina , Prezes Zarządu i Prezes Grupy Škoda Transportation .

Transport regionalny otrzyma kolejny impuls w postaci nawet 60 nowych pociągów elektrycznych za prawie 9,6 mld koron, które zapewnią pasażerom większy komfort, a jednocześnie zaoferują ważne pod względem dostępności i bezpieczeństwa wyposażenie. Przewidujemy dostawę pierwszych sztuk do 2023 roku. Z umowy ramowej będziemy zawsze zamawiać tylko tyle jednostek, ile będziemy mieli zapewnione finansowanie w postaci umów z klientami – powiedział Václav Nebeský , prezes zarządu i dyrektor generalny ČD .

Konsorcjum zaoferowało nowoczesne jednostki I i II klasy o pojemności prawie 240 miejsc siedzących. Pociągi będą bezpieczne i niezawodne dzięki najnowocześniejszym europejskim urządzeniom sygnalizacyjnym ETCS. Jednostki standardowo będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system audiowizualny, gniazda z portem USB do zasilania, Wi-Fi i systemem kamer.

Pociągi RegioPanters znacząco poprawiają jakość transportu kolejowego. Dlatego wraz z nimi również udało nam się wejść na rynek europejski. Obecnie pracujemy nad 25 takimi pojazdami dla Słowacji, 32 dla Łotwy, 37 dla Regionu Południowomorawskiego i 31 dla Kolei Czeskich. Ponadto inwestujemy setki milionów w rozwój i innowacje ich produkcji w naszych zakładach w Pilźnie i Ostrawie, a jednocześnie zatrudniamy więcej pracowników – dodaje Tomáš Ignačák, wiceprezes zarządu Škoda Transportation Group .

Jednostki będą dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Będą mieć też miejsce do przewożenia wózków dziecięcych, rowerów czy nieporęcznego bagażu. Pociągi dostosowane są do prędkości 160 km/h.

 

Zobacz również: Ceske drahy chcą kupić 50 lokomotyw osiągających prędkość 230 km/h