Infrastruktura Przewozy pasażerskie Przewozy towarowe

Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Na linii wymieniono już jeden tor. Koniec prac w 2021 roku

Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Na linii wymieniono już jeden tor. Koniec prac w 2021 roku fot. PKP PLK

Działania na tzw. Magistrali Wschodniej obejmują m.in. prace na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. To inwestycja za 379 mln zł. Wymieniono już jeden tor. Budowane są perony m.in. w Starachowicach i Wąchocku.

PLK zdaje raport z prac prowdzonych na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz na odcinku Skarżysko-Kamienna-Starachowice. PLK modernizuje trasę w ramach działań w Polsce Wschodniej. Na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie już wymieniony jest jeden tor, montowana jest sieć trakcyjna. Budowane są perony w Starachowicach, Wąchocku, Marcinkowie i Skarżysku Kościelnym. To inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.  na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz za 379 mln zł. Po zakończeniu będą lepsze możliwości połączeń pasażerskich. Sprawniej pojadą składy z towarami. Zgodnie z przyjętym rozkładem, utrzymany jest ruch pociągów na sąsiadującym z pracami torze.

PKP PLK wyszczególniają działania w ramach Magistrali Wschodniej na konkretnych odcinkach linii kolejowych we wschodniej Polsce. Inwestycje obejmują odcinki: Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, Skarżysko Kamienna – Sandomierz, granica województwa – Czeremcha – Hajnówka, Białystok – Bielsk Podlaski, Lewki – Hajnówka, Działdowo – Olsztyn oraz Szczytno-Ełk.

Podróżujący pociągiem ze Starachowic, Wąchocka, Marcinkowa i Skarżyska Kościelnego zyskają wyższy komfort obsługi. Na stacjach widać, jak budowane są wyższe, wygodniejsze perony. Będą na nich zamontowane wiaty, ławki, tablice informacyjne i nowe oświetlenie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły skorzystać z pochylni. Przebudowany będzie także peron nr 3 w Skarżysku-Kamiennej i peron 1 w Starachowicach Wschodnich.

Po zakończeniu robót na linii możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza, podróżni zyskają wygodniejszy dostęp do kolei. Roboty budowlane zaplanowano do 2021 roku. Wartość umowy na „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to 378,8 mln zł netto. Finansowanie inwestycji przewidziano z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Więcej o projekcie także na plk-polskawschodnia.pl.