Prawo i przetargi Tabor

Siemens Mobility z pierwszym kontraktem na pociągi Mireo z zasilaniem akumulatorowym

Siemens Mobility z pierwszym kontraktem na pociągi Mireo z zasilaniem akumulatorowym Mat. Siemens Mobility

Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) złożyło zamówienie na 20 pociągów Mireo Plus B od spółki Siemens Mobility. Zespoły trakcyjne składają się z dwóch członów ze 120 miejscami dla pasażerów.

Będą pełniły służbę na trasach wyposażonych w górną sieć trakcyjną oraz na trasach niezelektryfikowanych dzięki hybrydowemu zasilaniu. Pociągi będą wykorzystane do transportu pasażerskiego na trasie Network 8 w regionie Ortenau. Kontrakt zobowiązuje spółkę Siemens Mobility do prowadzenia prac naprawczych i konserwacyjnych przez okres prawie 30 lat.

Dzięki temu zamówieniu, po raz pierwszy pociągi z napędem hybrydowym będą kursowały w naszym regionie. Elektryfikacja tras kolejowych bez sieci trakcyjnej będzie możliwa dzięki ten innowacyjnej technologii – powiedział Winfried Hermann, Minister Transportu w Baden-Württemberg.

Zakończenie dostaw pociągów jest planowane na grudzień 2023 roku. Pociągi powstaną w zakładach produkcyjnych Siemens Mobility w Krefeld, w Niemczech. Natomiast bank KfW IPEX-Bank zabezpiecza 28-letnie finansowanie projektu.

Składając takie zamówienie, region Baden-Württemberg inwestuje w przyszłość mobilności. Nasze hybrydowe pociągi Mireo Plus B są przyjazne dla środowiska naturalnego, zapewniają bezemisyjny transport pasażerski i stanowią zrównoważoną alternatywę dla lokomotyw z silnikami diesla na odcinkach niezelektryfikowanych. Dzięki naszemu serwisowi, gwarantujemy dostępność taboru przez cały cykl życia pojazdów – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

W trosce o zrównoważony rozwój celowo wybraliśmy „model cyklu życia” – powiedział Winfried Hermann, minister transportu w Badenii-Wirtembergii. – Wkraczamy na nowy poziom, przechodząc na przyjazne dla klimatu systemy napędowe w transporcie lokalnym, wprowadzając tę nową technologię i chcemy zaangażować firmę w tę technologię poprzez zapisy kontraktowe. Siemens jest odpowiedzialny za zużycie energii i koszty energii przez cały okres umowy 29,5 lat. Pod tym względem wkraczamy na nowe terytorium w zakresie przetargów na transport publiczny w kraju związkowym Badenia-Wirtembergia.

Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) odpowiada za pozyskanie oraz finansowanie pociągów dla sieci kolejowej w Ortenau. Kontrakt nie tylko zobowiązuje producenta do zbudowania pociągów, lecz również do zapewnienia nieprzerwanej dostępności pojazdów. Producent taboru odpowiada również za zasilanie składów, w tym budowę i obsługę odpowiedniej infrastruktury oraz zagwarantowanie zadeklarowanego zużycia energii według ustalonych kosztów. SFBW jest faktycznym właścicielem składów i udostępnia je przewoźnikowi na okres trwania kontraktu.

Pociąg Mireo Plus B ma zasięg około 80 km na akumulatorach elektrycznych w warunkach rzeczywistych. Akumulatory mogą być ładowane z linii napowietrznej podczas jazdy na zelektryfikowanym odcinku trasy. Energia może również być odzyskiwana podczas hamowania. System akumulatorów jest zainstalowany pod podłogą w dwóch kontenerach. Akumulatory litowe-jonowe wykorzystane do tego projektu charakteryzują się długą żywotnością.

Pociągi Mireo Plus B na sieci Network 8 Ortenau będą mogły kursować na trasach łączących takie miasta jak Offenburg, Freudenstadt/Hornberg, Bad Griesbach, Achern, Ottenhöfen,
Biberach (Baden) oraz Oberharmersbach-Riersbach