Do ponad 350 km/h rozpędził się skład należący do kolei marokańskich – Office National des Chemins de Fer du Maroc (ONCF). To rekord prędkości pociągu w Afryce.
Skład Euroduplex wyprodukowany przez Alstom rozwinął prędkość dokładnie 353,9 km/h. Te szybkie pociągi będą wkrótce jeździły po pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości w Maroku z Tangeru do Kenitry. Linia o długości 200 km jest już zbudowana (zaczęto ją układać w 2012 roku), a teraz przechodzi testy techniczne – pod koniec kwietnia odbył się wspomniany przejazd szybkiego pociągu. ONCF kupiły 14 składów Euroduplex dla swoich KDP za około 400 mln euro. Do tej pory jedyna w Afryce linia KDP istniała w RPA (Pretoria – Johannesburg, 160 km).
Szybkie pociągi marokańskich kolei mają jeździć z maksymalną prędkością 320 km/h. Dzięki temu przejazd trasą z Tangeru do Kenitry będzie zajmować nie więcej jak 90 minut. Za kilka lat marokańska linia KDP zostanie wydłużona o około 150 km – do Rabatu i Casablanki (na tym odcinku pociągi będą rozpędzały się „tylko” do 220 km/h). Połączy więc najważniejsze miasta marokańskiego wybrzeża atlantyckiego. Przejazd z Tangeru do Casablanki ma zajmować około 130 minut.
Docelowo sieć KDP ma w Maroku liczyć 1500 km i ma prowadzić m.in. do Marrakeszu, trzeciego co do wielkości miasta w kraju. Dla porównania długość obecnych linii kolejowych przekracza 2 tys. km. To wymagać będzie sporych nakładów, gdyż budowa trasy Tanger Casablanca ma kosztować około 4 mld euro. Z czego około 1 mld euro wyłożyła Francja.