Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Przetargi taborowe – podsumowanie tygodnia

Przetargi taborowe – podsumowanie tygodnia fot. Pesa Bydgoszcz

Szybkie rozstrzygnięcie przetargu na dostawę ezt-ów dla SKM Warszawa trzeba uznać za najważniejsze wydarzenie minionego tygodnia, kiedy popatrzymy na ten czas pod kątem przetargowym.

W powtórzonym postępowaniu złożona została tylko jedna oferta – przez Newag Nowy Sącz. Nic zatem dziwnego, że mieszcząca się w kosztorysie propozycja została tak szybko wskazana jako zwycięska. Wartość zamówienia to 667.924.686 zł brutto za dostawę pojazdów wraz 7-letnim utrzymaniem oraz przeszkoleniem pracowników SKM w zakresie ich obsługi.

 

 

 

Dwa 14WE wracają do Warszawy

SKM Warszawa rozstrzygnęła jeszcze jeden przetarg taborowy. Spółka wydzierżawi dwie jednostki 14WE od Industrial Division. Są to te same składy, które jakiś czas temu zostały sprzedane przez SKM Warszawa. Teraz za ich dzierżawę przewoźnik zapłaci 6.691.200,00 zł brutto plus 3.591.600,00 zł brutto, jeśli skorzysta z opcji. Umowa będzie obowiązywać do końca 2021 roku, z możliwością  przedłużenia najmu do końca 2022 roku.

PESA z umową na Linka dla POLREGIO

W suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w minionym tygodniu pojawiła się informacja o podpisaniu przez PESĘ umowy z POLREGIO na dostawę używanego Linka. Sama umowa została zawarta 19 lutego br. Przewoźnik za jednostkę SA139-008 zapłaci 9.350.000,00 zł netto. Jednostka była wcześniej eksploatowana przez Koleje Wielkopolskie i Koleje Dolnośląskie.

Modertrans z umową na 30 tramwajów dla Łodzi

Modertrans podpisał umowę na dostawę 30 tramwajów Gamma dla Łodzi. Będą to nowe wagony LF01AC. Zaproponowany przez Modertrans tramwaj to niskopodłogowy model, pięcioczłonowy i oparty na 4 wózkach (w tym również wózkach skrętnych) – to pierwsza taka konstrukcja w Polsce.

Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony w marcu 2022 r., a ostatni we wrześniu 2022 r.

LOTOS Kolej kupuje wielosystemową lokomotywę

I na zakończenie przetarg LOTOS Kolej, na dostawę fabrycznie nowej wielosystemowej lokomotywy elektrycznej, w układzie osi Bo’Bo’, wyposażonej w systemy zasilania: 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16⅔ Hz AC oraz 3 kV DC. Lokomotywa musi mieś dopuszczenie do kursowania po Polsce, Czechach i Niemczech.

Oferty na jej dostawę można składać do 15 kwietnia 2020 roku.