Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » Ponad 100 tys. użytkowników aplikacji Portal Pasażera

Ponad 100 tys. użytkowników aplikacji Portal Pasażera

Adrian Izydorek
Fot. PKP PLK S.A.

Ponad 100 tys. użytkowników pobrało Portal Pasażera, aplikację PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. To ułatwienie w planowaniu podróży koleją i sprawdzaniu połączeń wszystkich przewoźników. Aplikacja zyskała dalsze udogodnienia – to czarny i kontrastowy motyw oraz większa możliwość personalizacji. Portal Pasażera jest do pobrania z Google Play oraz Apple Store.

Dla ponad 100 tys. korzystających i kolejnych użytkowników Portalu Pasażera, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły dodatkowe funkcje. Po aktualizacji aplikacji dostępny jest czarny motyw, co ułatwia korzystanie z Portalu w różnych warunkach. Dla osób słabowidzących przygotowana została wersja kontrastowa interfejsu. Użytkownik ma również możliwość powiększania czcionki.

Portal Pasażera ułatwia planowanie kolejowych podróży. Jest przydatny w codziennych wyjazdach do pracy, szkoły oraz wypadach okazjonalnych. Z aplikacją można planować podróż według własnych kryteriów m.in. daty, godziny, przewoźnika, czasu potrzebnego na przerwę lub na przesiadkę.

Aplikacja informuje o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami. Są informacje o skomunikowanych połączeniach. Jest okazja poznania oferowanych w pociągu usług. Pasażerowie mogą obserwować trasę pociągu w czasie rzeczywistym oraz ewentualne zmiany w podróży.

Portal Pasażera to dobre źródło informacji o wszystkich pociągach pasażerskich. Wybraną relację pociągu można rozwinąć i sprawdzić czas przyjazdu do poszczególnych stacji na trasie. Dostępna jest też opcja planowania powrotu. Użytkownik może zapisywać ulubione relacje, rozkłady oraz stacje, z których często korzysta. Portal Pasażera umożliwia konfigurowanie „Szybkich połączeń”, takich, które będą stale widoczne na ekranie wyszukiwarki.

Więcej możliwości dostosowanie aplikacji do potrzeb użytkownika, to odpowiedź na zbierane przez twórców Portalu Pasażera oczekiwania użytkowników m.in. poprzez program beta testów, do którego można się zapisać pod adresem www.portalpasazera.pl/mobilne. Odpowiedzią na potrzeby użytkowników jest aplikacja zaprojektowana dla wszystkich niezależnie od stosowanej technologii. Aplikacja współpracuje z technologią VoiceOver na platformie iOS i TalkBack na platformie Android.

Portal Pasażera działa na systemach operacyjnych: Android oraz iOS i można ją bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store. Pierwsza wersja aplikacji została udostępniona we wrześniu 2019 roku. Zapraszamy do obejrzenia animacji – „Portal Pasażera – planuj podróże z oficjalną aplikacją zarządcy infrastruktury”.

Podobne artykuły