Od 10 marca podróżni skorzystają z nowych peronów, a pociągi pojadą nowym torem i po 300-metrowym moście na Bugu między Sadownem a Czyżewem (linia Warszawa – Białystok)- informują PKP PLK.
Lepsze podróże mają zapewnić przebudowane perony na stacjach Sadowne i Małkinia oraz przystankach Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.
Na podwyższonych peronach ustawiono nowe wiaty i ławki. Zamontowano funkcjonalne oświetlenie. Tablice informacyjne oraz nagłośnienie ułatwią podróż. Wszystkie perony zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W Małkini nowe przejście podziemne zastąpi starą kładkę. Jest już gotowa konstrukcja pod dwoma torami. W marcu roboty przeniosą się na drugą stronę stacji- czytamy w komunikacie.
Po nowym moście na Bugu
Nowy most na Bugu jest największym i najciekawszym obiektem na odcinku Sadowne – Czyżew. Inwestycja likwiduje tzw. wąskie gardło – jednotorową przeprawę przez rzekę.
Nowy most ma 300 m i składa się z pięciu 60-metrowych przęseł o wysokości 12 m. Most waży 3000 ton. Jeszcze w marcu rozpocznie się rozbiórka starego obiektu, a w jego miejscu powstanie nowa konstrukcja. Nowe mosty na Bugu umożliwią przejazdy większej liczby pociągów pasażerskich. Zapewnione będzie sprawne kursowanie cięższych niż dotychczas składów towarowych. Na modernizowanym odcinku wybudowane zostały także nowe mosty nad rzeką Bojewką i Nową Treblinką-informuje spółka.
Na 35 km odcinku ułożono nowe tory i sieć trakcyjną. Zamontowano ponad 40 nowych rozjazdów, wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie składów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. Nowoczesne urządzenia i systemy zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód administracyjnych na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h-czytamy.
Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac, 569 mln zł netto. W marcu roboty przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.
Podróże na trasie Warszawa – Białystok
Kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawne podróże z Warszawy do Białegostoku. Pociągi pojadą szybciej – pasażerskie z prędkością do 160 km/h a składy z towarami do 120 km/h.
Podróż pomiędzy Warszawą i Białymstokiem skróci się do ok. dwóch godzin. Klienci kolei wsiądą do pociągów z nowych, komfortowych peronów-czytamy.