PKP Intercity ogłosiło plany unieważnienia przetargu na dostawę 38 pociągów typu push-pull i zamiast tego zainicjowania procedury zakupu piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Według informacji przekazanych przez rzecznika spółki, Cezarego Nowaka, nowy przetarg ma być ogłoszony w maju. Decyzja ta odzwierciedla zmianę strategicznego kierunku w planach zakupowych spółki, której celem jest modernizacja i rozszerzenie taboru.
Proces przetargowy i jego wyzwania
W ostatnim czasie, PKP Intercity napotkało na przeszkody w realizacji swoich planów zakupowych. Spółka dwukrotnie musiała stawić czoła problemom związanym z przetargami na zakup nowego taboru.
Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu znacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu przez złożoną ofertę. Kolejne postępowanie również nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, co skłoniło operatora do poszukiwania alternatywnych rozwiązań.
Nowe plany zakupowe
W odpowiedzi na te wyzwania, PKP Intercity zdecydowało się na zakup piętrowych EZT, które mają lepiej odpowiadać bieżącym i przyszłym potrzebom transportowym.
Rzecznik spółki zapowiedział, że przetarg na zakup 50 takich składów zostanie ogłoszony w maju. To krok w stronę modernizacji floty i podniesienia standardów podróży.
Inwestycje w rozwój i modernizację
PKP Intercity kontynuuje swoje założenia strategiczne, mające na celu znaczną rozbudowę i modernizację taboru. W ramach strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, planowane są inwestycje na poziomie 27 mld zł do roku 2030. Celem jest nie tylko zwiększenie liczby kursujących pociągów, ale również oferowanie pasażerom usług na najwyższym poziomie.