Strona główna » Wiadomości » PKP Intercity. Unieważniony przetarg na u push-pulle. Piętrowe EZT w planie

PKP Intercity. Unieważniony przetarg na u push-pulle. Piętrowe EZT w planie

Redakcja
Fot. PKP Intercity (ilustracyjne)

PKP Intercity ogłosiło plany unieważnienia przetargu na dostawę 38 pociągów typu push-pull i zamiast tego zainicjowania procedury zakupu piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Według informacji przekazanych przez rzecznika spółki, Cezarego Nowaka, nowy przetarg ma być ogłoszony w maju. Decyzja ta odzwierciedla zmianę strategicznego kierunku w planach zakupowych spółki, której celem jest modernizacja i rozszerzenie taboru.

Proces przetargowy i jego wyzwania

W ostatnim czasie, PKP Intercity napotkało na przeszkody w realizacji swoich planów zakupowych. Spółka dwukrotnie musiała stawić czoła problemom związanym z przetargami na zakup nowego taboru.

Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu znacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu przez złożoną ofertę. Kolejne postępowanie również nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, co skłoniło operatora do poszukiwania alternatywnych rozwiązań.

Nowe plany zakupowe

W odpowiedzi na te wyzwania, PKP Intercity zdecydowało się na zakup piętrowych EZT, które mają lepiej odpowiadać bieżącym i przyszłym potrzebom transportowym.

Rzecznik spółki zapowiedział, że przetarg na zakup 50 takich składów zostanie ogłoszony w maju. To krok w stronę modernizacji floty i podniesienia standardów podróży.

Inwestycje w rozwój i modernizację

PKP Intercity kontynuuje swoje założenia strategiczne, mające na celu znaczną rozbudowę i modernizację taboru. W ramach strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, planowane są inwestycje na poziomie 27 mld zł do roku 2030. Celem jest nie tylko zwiększenie liczby kursujących pociągów, ale również oferowanie pasażerom usług na najwyższym poziomie.

 

Podobne artykuły