Strona główna » Wiadomości » Tabor » Pierwsza lokomotywa Pesy we flocie CTL Logistics! Druga Gama trafi do przewoźnika na początku 2023 roku

Pierwsza lokomotywa Pesy we flocie CTL Logistics! Druga Gama trafi do przewoźnika na początku 2023 roku

Redakcja
Fot. CTL

Zgodnie z umową pomiędzy CTL Logistics a spółką RCP Sp. z o.o. lokomotywa została przygotowana  i przekazana przewoźnikowi 27 grudnia 2022 roku, kolejna doposaży flotę CTL Logistics w pierwszej  połowie 2023 roku.

Nowa Gama została już zakontraktowana do pracy. 111Ed-046 będzie zatrudniona do obsługi przewozów kontenerowych na trasie Sławków – Port Północny.

Lokomotywa już została „zakontraktowana” do obsługi przewozów kontenerowych na trasie Sławków – Port Północny. Jej parametry pozwalają na optymalizację całego łańcucha poprzez ograniczenie wykorzystania zasobów ludzkich jak i środków trakcyjnych. Dotychczas przy realizacji takich tras musieliśmy wykorzystywać łącznie 3 lokomotywy z drużynami trakcyjnymi, teraz i na szlak i na dwie końcówki first i last mile wystarczy jedna Gama. Takich kontraktów z potencjałem optymalizacji mamy sporo. Gama poradzi sobie na całym przewozie, łącznie z niezelektryfikowanymi bocznicami kolejowymi oraz pracami manewrowymi w końcowej fazie realizacji przewozów w portach, hutach, kopalniach czy terminalach kontenerowych – powiedział Grzegorz Bogacki, Prezes Zarządu CTL Logistics.

Obecnie w spółce posiadamy 46 lokomotyw z których korzysta już 16 przewoźników. Bardzo się cieszymy, że CTL Logistics dołączył do grona naszych klientów, a lokomotywy z naszego pool-u taborowego zasilą flotę jednego z największych polskich przewoźników. To dla nas wielka nobilitacja. Jako ROSCO chcemy dalej zwiększać ilostan nowoczesnych i niezawodnych pojazdów. Widzimy, że zapotrzebowanie na rynku na tego typu tabor stale rośnie wypierając dotychczasowe wiekowe pojazdy. Dlatego współpracując z producentami taboru w kolejnych latach będziemy intensywnie zwiększać ilość posiadanych przez spółkę lokomotyw – dodał Ireneusz Kozłowski, Prezes Zarządu RCP Sp z o.o.

Pierwsza Gama z logo CTL Logistics rozpocznie pracę już za kilka dni, kolejna w pierwszym kwartale 2023 roku. Jednak przewoźnik już teraz zapowiada, iż to dopiero pierwszy krok w kierunku wieloletniej i owocnej współpracy z RCP a także producentem lokomotyw Spółką Pesa.

Przy okazji odbioru Gamy mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska procesowi produkcji pojazdów szynowych w zakładach Pesa w Bydgoszczy i porozmawiać o przyszłości. Liczymy, że efekty już niedługo będą widoczne na torach z brandingiem CTL Logistics – stwierdził Paweł Stawarz, Członek Zarządu ds. Operacji.

Przewoźnik planuje kolejne inwestycje taborowe, tak aby łącznie dysponować 9 lokomotywami Gama.

Produkowana przez PESA Gama Marathon to lokomotywa elektryczna z modułem dojazdowym. Napędzany dodatkowym, nowoczesnym i ekologicznym silnikiem agregat prądotwórczy umożliwia poruszanie się̨ lokomotywy na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Ten użytkowany i doceniany przez przewoźników dodatkowy napęd, przeznaczony głównie do prac manewrowych, umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie 3200 ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili. Jest także przydatny w sytuacjach awaryjnych, pozwalając doprowadzić pociąg do celu pomimo nagłego zaniku napięcia w sieci.

Fot. CTL

 

Podobne artykuły