Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego otworzył oferty w przetargu na dostawę taboru. Zostały złożone dwie – przez Newag i PESĘ.
Tańszą propozycję przedstawiła firma z Nowego Sącza, która swoje produkty wyceniła na 245 272 332,00 zł. Zaproponowała także następujące terminy dostaw poszczególnych składów:
a. 2 EZT w terminie do 16 m-cy od zawarcia umowy,
b. 2 EZT w terminie do 18 m-cy od zawarcia umowy,
c. 2 EZT w terminie do 20 m-cy od zawarcia umowy,
d. 1 EZT w terminie do 22 m-cy od zawarcia umowy,
Dostawa przedmiotu zamówienia w ramach prawa opcji zgodna z ofertą Wykonawcy tj. w terminie dostawy ostatniego EZT w ramach zamówienia podstawowego.
PESA natomiast zaproponowała kwotę 251 006 100,00 zł oraz dokładnie takie same terminy dostaw poszczególnych jednostek co konkurent.
Obie oferty mieszczą się w szacunkach zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 251 788 236,00 zł brutto.
Przetarg Urzędu Marszałkowskiego obejmuje:
- dostawę 7 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeń aglomeracyjnych wraz z dokumentacją,
- świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat,
- udzielenie gwarancji na okres 60 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego każdego ezt w wersji czteroczłonowej,
- przeszkolenie pracowników zgodnie z zasadami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia,
- udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.
Tabor dostosowany musi być do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – m.in. osób z niepełnosprawnościami (w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących oraz niesłyszących lub niedosłyszących), kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (w tym dzieci), osób z ciężkim bagażem lub starszych, osób z zagranicy, nieznających lokalnego języka.
W ramach prawa opcji zamawiający przewiduje natomiast:
- opcję nr 1 – dostawę do 2 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej, wraz z usługami o których mowa powyżej;
- opcję nr 2 – dostawę depozytu zespołów, podzespołów i części.
Warto dodać, że PESA ma już zakontraktowane cztery Elfy2 dla województwa małopolskiego. Umowa na ich dostawę została podpisana w październiku 2019 roku. Pojazdy maj trafić do Kolei Małopolskich.
Pociągi typu Elf2, wyposażone zostaną nie tylko w klimatyzację, ale także dodatkowe udogodnienia dla osób podróżujących z małymi dziećmi. Pojazdy przystosowane będą również do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zostaną wyposażone w windę oraz strefy do mocowania wózków inwalidzkich. W każdym pociągu zostaną zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowego dostępu do Internetu za pomocą sieci Wi-Fi.