Prawie 300 mln euro pochłonie budowa zaplecza technicznego do obsługi nowych pociągów, które pojawią się na trasach metra w Paryżu.
Bazę sfinansuje Île-de-France Mobilités – organizator transportu publicznego w Paryżu i regionie stołecznym Île-de-France. Powstanie ona na północ od stacji końcowej La Courneuve, którą przeznaczono dla linii 7 i 10.
Paryskie metro podpisało kontrakt z Alstomem na dostawy pociągów MF19, które pojawią się najpierw na linii nr 10 (do końca 2025 r. metro odbierze 30 składów). A następnie zastąpią do 2035 roku połowę obecnego taboru. MF19 pojadą docelowo na liniach 3, 3bis, 7, 7bis, 8, 12 i 13. Metro musi wybudować zaplecze techniczne do obsługi nowych pociągów. Na tej stacji pociągi będą poddawane codziennej konserwacji i przeglądom. Inwestycja jest konieczna, gdyż obecne warsztaty nie nadają się do obsługi nowych pociągów, gdyż brakuje w nich miejsca na nowe instalacje.
Baza w La Courneuve będzie posiadała m.in. osiem torów utrzymaniowych czy strefy mycia pociągów.