NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Olsztyn rozbuduje swoją zajezdnię tramwajową. „Nie chcemy, aby tramwaje stacjonowały pod chmurką”

Olsztyn rozbuduje swoją zajezdnię tramwajową. „Nie chcemy, aby tramwaje stacjonowały pod chmurką”

Redakcja

Gmina Olsztyn ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej i na jej podstawie wykonanie robót budowlanych wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych, w zakresie rozbudowy zajezdni tramwajowej przy ul. Kołobrzeskiej 40 w Olsztynie.

Zakres prac został podzielony na 2 etapy i obejmuje:

Etap I

  • Opracowanie dokumentacji projektowej (dla Etapu I i Etapu II ).
  • Opracowanie projektu technologii pracy zajezdni po rozbudowie.
  • Wykonanie układu torowego w zakresie określonym w PFU.
  • Wykonanie układu drogowego na terenie zajezdni.
  • Wykonanie sieci trakcyjnej na terenie zajezdni nad układem torowym.
  • Wykonanie zasilania sieci trakcyjnej na terenie zajezdni poprzez rozbudowę istniejącej podstacji na terenie zajezdni oraz budowę kabli trakcyjnych zasilających i powrotnych.
  • Dostawę i montaż napędów zwrotnicowych oraz systemu ogrzewania zwrotnic.
  • Wykonanie kompletnej infrastruktury dla potrzeb systemu sterowania i ogrze-wania zwrotnic oraz systemu sterowania ruchem tramwajowym na zajezdni.
  • Wykonanie budynku hali postojowej wraz z instalacjami.
  • Wykonanie budynku hali serwisowej w zakresie konstrukcji hali, zadaszenia, ścian zewnętrznych.
  • Przebudowę infrastruktury podziemnej kolidującej z inwestycją.
  • Przebudowę, rozbudowę lub budowę infrastruktury podziemnej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania zajezdni tramwajowej.

Etap II – Zakres dodatkowy, który będzie realizowany w ramach opcji:

W etapie II przewidywane jest wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem magazynowym oraz socjalnym oraz dostawę wyposażenia niezbędnego do prawidłowej pracy hali. Jak również dostawa systemu sterowania ruchem na zajezdni.

Prace trzeba będzie zrealizować w ciągu 18 miesięcy. Oferty w przetargu można składać do 18 listopada 2021 r. Będą oceniane według kryteriów: doświadczenie osób realizujących zamówienie – Waga: 20, przedłużenie rękojmi – Waga: 20 oraz cena – Waga: 60.

Zamówienie będzie podlegało współfinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 – projekt pn. „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa”.

Jak podaje olsztyński Urząd Miasta w tej chwili pod zadaszeniem może stać maksymalnie 18 tramwajów. Piętnaście Solarisów Tramino zostało kupionych, gdy realizowany był pierwszy etap budowy tramwajowej infrastruktury. Teraz Olsztyn wzbogaci się o kolejnych 12 sztuk tureckich Panoram, 9 z nich zostało już dostarczonych.

Nie chcemy, aby tramwaje stacjonowały “pod chmurką” – mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. – To ważne choćby ze względu na żywotność tych, drogich przecież, wozów. Dlatego rozbudowa zajezdni jest ze wszech miar wskazana i chcemy zrealizować tę inwestycję – dodaje.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności