Od dzisiaj, 12 września, możliwy jest powrót mieszkańców kamienicy na ulicy Próchnika 46.
Stan budynków w najbliższym sąsiedztwie drążonego tunelu w Łodzi jest stale monitorowany. Urządzenia pomiarowe potwierdzają stan stabilny kamienic.
Decyzje w sprawie dalszych działań są regularnie omawiane przez sztab kryzysowy, w skład którego wchodzą przedstawiciele inwestora, wykonawcy i jednostek miejskich.
Trwają ustalenia z WINB, dotyczące możliwych terminów wznowienia pracy tarczy. Wykonawca jest na etapie kompletowania dokumentacji potwierdzającej możliwość bezpiecznego wznowienia robót.
Na stacji kolejowej Łódź-Fabryczna działa też punkt informacyjny dla mieszkańców, dotyczący inwestycji, w którym od 9 września obecny jest radca prawny, udzielający informacji w sprawie przebiegu procesu likwidacji szkód. Poszkodowani mieszkańcy cały czas mogą korzystać z bezpłatnego wsparcia prawnego i psychologicznego.
Do wspomnianej katastrofy doszło 9 września w wyniku drążenia tunelu średnicowego pod Łodzią przez maszynę TBM Katarzyna. W zdarzeniu nikt nie ucierpiał, ponieważ mieszkańcy zostali wysiedleni z kamienicy na czas prowadzenia prac. W piątek PKP Polskie Linie Kolejowe potwierdziły, że część budynku mieszkalnego przy Al. 1 Maja 23 w Łodzi uległa znaczącemu uszkodzeniu. Oderwał się fragment ściany, która runęła na podwórko kamienicy. Prace związane z drążeniem tunelu są tymczasowo wstrzymane.